پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم با رأی آری در 12 فروردین نظام را تثبیت کردند و امام راحل از مردم برای نام‌گذاری نظام هم نظر گرفت.
شعار سال: آیت‌الله علی معلمی در آستانه 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 12 فروردین روز تثبیت نظام جمهوری اسلامی در ایران است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه انقلاب اسلامی در 22 بهمن‌ماه به پیروزی رسید و جریان انقلاب منتهی به این روز تاریخ‌ساز شد؛ اما ملت ایران که امام خمینی (ره) را به‌عنوان رهبر و اندیشه معمار کبیر انقلاب اسلامی را به‌عنوان راهکار پاینده کشور پذیرفته بودند، در انتخابات نیز این امر را نشان دادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی و مذهبی بود، اضافه کرد: برای اینکه شائبه نظر شخصی در جریان اداره کشور پیش نیاید، امام خمینی (ره) به‌عنوان بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد به رأی ملت گذاشتن عنوان نظام «جمهوری اسلامی» را با این دید که مردم آن را می‌خواهند یا نمی‌خواهند، در قالب انتخابات ارائه دادند.

معلمی با اشاره به اینکه 98.2 درصد از کل شرکت‌کنندگان واجد شرایط در انتخابات رأی آری به جمهوری اسلامی دادند، افزود: حضور و به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی به رهبری مرجعی دینی اتفاق افتاد؛ اما امام راحل ماهیت نظام را به رأی مردم گذاشتند.

وی تصریح کرد: مردم در انتخابات حضور پیدا و با رأی آری خود نظام جمهوری اسلامی را تثبیت و پایدار کردند؛ 12 فروردین ازجمله روزهای تاریخی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و 12 فروردین 96 یادآور حماسه 12 فروردین 1358 خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه 22 بهمن تا 12 فروردین 58 کمتر از دو ماه فاصله زمانی داشت، افزود: در هیچ انقلابی و در هیچ کشور و تغییر و تحول سیاسی در کشورهای دنیا نظیر این اتفاق که در ایران افتاد، وجود و سابقه ندارد که در کمتر از دو ماه از پیروزی انقلاب انتخابات برگزار و ماهیت نظام به رأی مردم گذاشته شود.

معلمی با بیان اینکه امام راحل از مردم برای نام‌گذاری نظام امضا گرفت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از ماهیت نظام حکایت دارد و وقتی گفتیم جمهوری اسلامی، یعنی باید مقررات و قوانین اساسی و عادی مصوب مجلس شورای اسلامی‌ همه در راستای معیارهای اسلامی مصوب و اجرا شود.

وی اظهار کرد: هر ساله 12 فروردین، این روز را فرخنده و مبارک می‌داریم که یادآور حماسه بزرگ در سال 1358 است و امیدواریم خداوند متعال نظام اسلامی را به انقلاب حضرت ولی‌عصر امام زمان (عج) متصل کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10 فروردین 1396، کد مطلب: 13960110000248، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین