پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۳۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
ترکیه و اسرائیل در حالی جنگ لفظی علیه یک دیگر را آغاز کرده اند که هر دو از خلا قدرت ناشی از خروج نیروهای آمریکا از سوریه و میدان داری ایران نگرانند.
شعارسال: بلومبرگ در گزارشی به جنگ لفظی اخیر میان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه اشاره کرده و نوشته اینکه این دو نفر همدیگر را «کودک کش» و «دیکتاتور ضد یهودی» بخوانند، کمکی به مبارزه مشترک آن‌ها با یک تهدید مشترک نمی‌کند، اما این گفتمانی است که این روز‌ها بین ترکیه و اسرائیل در جریان است.

بلومبرگ نوشته اسرائیل و ترکیه از تقویت نفوذ ایران در منطقه بعد از اعلام خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه توسط ترامپ نگران هستند. رجب طیب اردوغان اما بیشترین نگرانی را از اسرائیل داشته و اواخر هفته جنگ لفظی‌ای را علیه اسرائیل و اقدامات ارتش اسرائیل علیه فلسطینی‌ها به راه انداخته و نتانیاهو نیز این اظهارات را بی جواب نگذاشته است.

اردوغان روز یکشنبه در سخنرانی‌ای در استانبول خطاب به نتانیاهو گفت: تو ستمگری، تو سمبل تروریسم دولتی هستی.

مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه نیز روز دوشنبه در توییتر خود نتانیاهو را کودک‌کش خوانده و گفته رژیم اشغالگری که مردم را از سرزمین‌های خودش بیرون کرده مجرم است. نتانیاهو یک قاتل خونسرد در عصر مدرن است. او مسئول قتل عام هزاران فلسطینی بیگناه و بمباران کودکانی است که در ساحل بازی می‌کنند. او و مقاماتش مسئول کشتار هزاران فلسطینی بی گناه هستند. ترکیه هرگز دست از گفتن حقیقت بر نمی‌دارد.

نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز از کشورش دفاع کرده و مدعی شده اردوغان یک دیکتاتور ضد یهود است که روی اسرائیل وسواس دارد. ارتش ترکیه زنان و کودکان را در روستای کردنشین قتل‌عام کرده و دولتش روز به روز دیکتاتور‌تر می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ جنگ لفظی میان اردوغان و سران رژیم صهیونیستی چیز جدیدی نیست، اما این بار در حالی بالا گرفته که رسانه‌های غربی گفته‌اند هر دو نگران تقویت نفوذ ایران در منطقه هستند. بیش از هر چیز چشم انداز خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه، اسرائیل را نسبت به تقویت نیروهای نظامی ایران در این کشور نگران کرده است.

متحدان ترکیه در سوریه، معارضان دولت اسد هستند و آماده‌سازی‌ها برای انجام یک حمله جدید علیه مبارزان کرد در سوریه می‌تواند آزمونی برای روابط ترکیه با رقیب منطقه‌ای‌اش، ایران باشد چرا که هر دو منتظرند خلاء قدرت پس از خروج آمریکا از سوریه را پر کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 5 دی 1397 ، کدخبر: 159645 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین