پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۹۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی معتقد است که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها، می توانیم در حوزه فضایی به یک کشور قدرتمند تبدیل شویم و در بین ۱۰ کشور برتر دنیا جای بگیریم.

شعار سال: به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به مهم ترین اولویت های بخش فضایی کشور، تصریح کرد: ما در معاونت علمی در حوزه فضا، بر روی ساخت، پرتاب ماهواره و ایجاد زیرساخت های آن تمرکز کرده ایم.


وی افزود: فناوری فضایی یک فناوری پیچیده و یک معادله چند متغیره است که فقدان یا کمبود یک عامل و متغیر، باعث ابتر ماندن طرح ها و عدم پیشروی اهداف مورد نظر می شود.
به گفته منطقی، ما در تلاش هستیم که ضمن بهبود زیرساخت ها، برنامه ریزی هایی برای تحقق پرتاب و توسعه فناوری های فضایی نیز داشته باشیم. اگر زیرساخت ها فراهم باشد ما می توانیم تا سال ۱۴۰۴ به اهداف راهبردی خود دست پیدا کنیم.


دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی ادامه داد: البته فناوری پرتاب و ساخت ماهواره در حوزه فضایی شامل پرتاب ماهواره به لایه های مختلف می شود. امروز ایران توان پرتاب ماهواره به لایه های مجاور زمین و تا ۵۰۰ کیلومتر را دارد؛ اما در بلندمدت به دنبال پرتاب ماهواره به لایه های دورتر مثل لایه هایی که یک هزار کیلومتر با سطح زمین فاصله دارند؛ هستیم.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت معاونت علمی و فناوری، تاریخ 10 دی 97، کد مطلب: 41154:www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۲
0
0
متاسفانه صنعت فضای در دوران دولت تدبیر بسیار ضعیف شد و به اهداف خودش نرسید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین