پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۴۱۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۸
دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، گفت: یکی از پیشرفت های قابل قبول در حوزه فضایی کشور، توسعه ساخت ماهواره‌های تحقیقاتی و پرتاب‌کننده‌ها است.

شعارسال: منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص دستاوردهای فضایی کشور، بیان کرد: در کشور از نظر ساخت ماهواره های تحقیقاتی و پرتاب کننده ها اتفاقات خوبی رخ داده است. این زمینه موفق شدیم ۱۰ ماهواره مختلف سنجشی، مخابراتی و تحقیقاتی بسازیم.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ۱۰ ساله دوم فضایی، توسعه زیرساختهای فضایی و پرتاب ماهواره های عملیاتی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: قرار است به توانایی ساخت ماهواره بر با قدرت ۷۰۰ کیلوگرمی برای پرتاب در مدار هزار کیلومتری زمین برسیم. در همین حال ساخت ماهواره مخابراتی ۲۰۰ کیلویی و نیز ماهواره سنجشی از دیگر برنامه های سند ۱۰ ساله دوم فضایی کشور است.

به گفته منطقی، ساخت منظومه های ماهواره ای کوچک و نیز پرتابگر ارزان قیمت از دیگر اهداف این سند است و در همین حال توسعه همکاری های بین المللی در عرصه فضا نیز در این سند دیده شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: 25آذر1397 ، کدخبر: 40680: www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین