پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
در حالی که شنیده شده شورای عالی امنیت ملی در مصوبه‌ای ضرب‌الاجلی برای پرتاب ماهواره‌های کامل شده و بر زمین مانده در ماه‌های آینده داشته، وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤالی درباره این مصوبه، گفت: نه دبیر و نه عضو این شورا نیستم.

شعارسال: در حالی که شنیده شده شورای عالی امنیت ملی در مصوبه‌ای ضرب‌الاجلی برای پرتاب ماهواره‌های کامل شده و بر زمین مانده در ماه‌های آینده داشته، وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤالی درباره این مصوبه، گفت: نه دبیر و نه عضو این شورا نیستم.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، درباره اینکه شنیده شده شورای عالی امنیت ملی دستوری برای پرتاب ماهواره‌های در زمین مانده داشته که در حال حاضر حداقل سه ماهواره آماده و در نوبت پرتاب است و تکلیف کرده در ماه‌های آینده هر ماه یکی از ماهواره‌های آماده شده پرتاب شود، آیا این برنامه وجود دارد، گفت: نه دبیر شورای عالی امنیت ملی هستم و نه عضو آن و پاسخی نداشت.

تلاش برای پرتاب ماهواره تا پایان سال

وی همچنین در پاسخ سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا ماهواره‌ای تا دهه فجر پرتاب خواهد شد، گفت:‌ پرتاب برعهده وزارت دفاع است و دراختیار وزارت ارتباطات نیست و از این رو درباره پرتاب باید با وزارت دفاع مذاکره کنیم و سپس تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ماهواره پیام امیرکبیر که حدود یک ماه پیش به اتمام رسیده، تا هفته آینده تحویل می‌شود، اما ماهواره ظفر علم و صنعت یک سال آینده تحویل می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال پرتاب ماهواره خواهیم داشت، گفت: وقتی کار تمام شده و ماهواره نیز آماده است، تلاش می‌کنیم که در سال جاری پرتاب ماهواره داشته باشیم، اما چون هنوز در این باره صحبت نکرده‌ایم،‌ تخمین زمانی دقیقی در این باره برای بیان ندارم.

جهرمی همچنین در پاسخ به اینکه آیا در بخش فضایی کشور دچار موازی‌کاری هستیم، گفت: در بخش تحقیق و توسعه ماهواره‌های سنجشی در دانشگاه‌های متعدد موازی‌کار نداریم، زیرا هر بخش قسمتی از کار را انجام می‌دهد که این کارها مکمل یکدیگر هستند و دستاورد گروهی ارائه می‌دهند، اما در بخش ماهواره مخابراتی با سازمان صدا و سیما موازی‌کاری داریم که متولی بخش دیتای فضایی، سازمان فضایی و متولی بخش تصویر، صدا و سیما و این سازمان فرایند خرید و در مدار قرار دادن ماهواره را خود پیگیری می‌کند که در نتیجه سرمایه‌گذاری سنگینی از منابع کشور صرف این حوزه می‌شود که ماهواره‌ای بخریم که هم ما از نصف ظرفیت آن استفاده کنیم و هم صدا و سیما از نصف ظرفیت ماهواره‌ای که خریده است، استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل پیش از این اعلام آمادگی کردیم که این حوزه‌ها تجمیع شود و حتی اگر صدا و سیما آمادگی قبول بخش دیتای فضایی در کنار تصویر را دارد، هر دو مسئولیت را عهده‌دار شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار: 28آذر 1397 ، کدخبر:13970928000757 www.farsnews.com،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین