پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۲۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۷
رئیس سازمان چای کشور گفت: کشاورزان چایکاران به شایعات توجه نکنند؛ خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سال های گذشته، در فصل پیش رو نیز انجام می گیرد و مقدمات کار فراهم شده است.

شعارسال: رئیس سازمان چای کشور گفت: کشاورزان چایکاران به شایعات توجه نکنند؛ خرید تضمینی برگ سبز چای مانند سال های گذشته، در فصل پیش رو نیز انجام می گیرد و مقدمات کار فراهم شده است.

حبیب جهانساز روز سه شنبه افزود: ردیف اعتباری خرید تضمینی برگ سبز چای در قانون بودجه کشور لحاظ و در ردیف 9 لایحه ، 150میلیارد تومان برای سازمان چای در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: مقدمات کار نیز فراهم شده و دفترچه های چایکاران صادر و از هفته آینده در اختیار آنان قرار می گیرد و توزیع نهاده ها نیز طی سال جاری به تعاونی های چایکاران واگذار شده است .

وی از چایکاران خواست به شایعات توجه نکنند و با انجام عملیات بهزراعی باغ های چای را برای برداشت سال آینده آماده نمایند.

جهانساز خاطرنشان کرد: دولت هر ساله مبلغ قابل توجهی برای خرید برگ سبز چای پرداخت می کند که در فصل زراعی گذشته (سال 96 - 97) 126میلیارد و 300میلیون تومان در این خصوص پرداخت کرد و این پرداخت ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی سهم کارخانه های چایسازی را نیز در فصل زراعی گذشته بابت بهای برگ سبز به چایکاران 93میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: سازمان چای، یک سازمان تخصصی و برای حمایت از چایکاران تاسیس شده و متولی اصلی چای در کشور محسوب می شود و حل مشکلات چای و چایکاری و حمایت از صنعت چای در دستور کار آن قرار دارد و از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کند.

25 تا 28 هزار هکتار باغ چای در دو استان گیلان و مازندران وجود دارد که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.

برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و در مهرماه هر سال پایان می یابد و کشاورزان باید عملیات بهزراعی در باغات چای را در فصل پاییز و زمستان برای برداشت مناسب برگ سبز انجام دهند.

لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و به عنوان پایتخت چای ایران شناخته می شود و سازمان چای کشور در این شهرستان قرار دارد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار 11دی 97، کدخبر: 83155185،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین