پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
مجموعه فیلم‌های به اصطلاح مستند تحت عنوان «چهره‌های ایرانی»، در نه قسمت توسط موسسه هنر و تجربه تولید شده و از دوم آبان ماه جاری در سالن‌های سینمای گروه موسوم به هنر و تجربه در سراسر کشور به نمایش گذارده شد. اسامی این فیلم‌ها در ذیل آمده است.

شعار سال: مجموعه فیلم‌های به اصطلاح مستند تحت عنوان «چهره‌های ایرانی»، در نه قسمت توسط موسسه هنر و تجربه تولید شده و از دوم آبان ماه جاری در سالن‌های سینمای گروه موسوم به هنر و تجربه در سراسر کشور به نمایش گذارده شد. از جمله این فیلم‌ها می‌توان به نمونه‌های زیر‌اشاره کرد:

- فیلم «همایون» درباره همایون صنعتی‌زاده، وابسته اطلاعاتی سفارت انگلیس ، نماینده موسسه آمریکایی فرانکلین، عامل اطلاعاتی سفارت آمریکا در دوران شاه و از وابستگان دربار که پس از انقلاب اسلامی به جرم جاسوسی برای بیگانه و ترویج فرهنگ آمریکایی در کشور به زندان و مصادره اموال محکوم شد.

-فیلم «در جست‌وجوی صبح» درباره عبدالرحیم جعفری، عضو کلوپ‌های ماسونی روتاری و از سرسپردگان دربار پهلوی که با پول و هزینه رژیم شاه به برپایی موسسات انتشاراتی جهت تخریب فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج فرهنگ آریامهری پرداخت و پس از انقلاب در دادگاه محکوم شناخته شد.

-فیلم «مکتب سقاخانه‌ای به روایت پرویز تناولی» درباره پرویز تناولی از دیگر عناصر درباری دوران پهلوی که در دهه ۱۳۴۰ توسط اداره اطلاعات آمریکا در این کشور آموزش دید و سپس برای تخریب هنر اصیل ایرانی اسلامی به ایران آمد و ضمن ساختن مجسمه‌هایی از شاه و پسرش، به استحاله هنرهای سنتی و دینی ایران پرداخت.

- فیلم «یکی بود، یکی نبود» درباره توران میرهادی، از فارغ‌التحصیلان مدارس آلیانس (اتحادیه جهانی اسرائیلیت) که به همراه عناصر بهایی همچون «لیلی ایمن»، نهادی به نام شورای کتاب کودک را برای تاثیرگذاری برذهن کودکان ایرانی و اجرای پروژه استعماری دین زدایی در سطح جامعه در دوران شاه بنیان گذارد.

- فیلم «سلطان بی‌تاج و تخت بخارا» درباره علی دهباشی، از اصلی‌ترین عوامل تجلیل و برگزاری مراسم بزرگداشت عوامل فراماسون و وابستگان دربارشاه و همچنین جاسوسان بیگانه.

فیلم‌های یاد شده به دنبال موجی تولید شدند که از دو سال پیش برای تطهیر و مطرح کردن عناصر به اصطلاح فرهنگی و هنری شاهنشاهی در کشور به راه افتاد و زمانی به عنوان برگزاری نمایشگاه و جشن تولد و بزرگداشت شکل گرفت که در این زمینه موسساتی همچون خانه هنرمندان و شهرداری و مانند آن حضور فعال داشتند و حالا با هزینه و از کیسه بیت‌المال فیلم‌های تحریف گرایانه درباره این عناصر روسیاه و تباهی آفرین در فرهنگ و هنر این مرز و بوم ساخته و به نمایش عمومی درآمده است!

لازم به ذکر است که طاغوت گرایی و هدر دادن بیت‌المال توسط موسسه هنر و تجربه (که سال‌هاست بودجه‌های میلیاردی را صرف تولید سیاه مشق‌های ضعیف و مسئله دار کرده) به همین موارد ختم نشده و روز چهارشنبه ۱۲ دی ماه نیز مراسم جشنی برای سالگرد تولد بهرام بیضایی، کارگردان فراری از وطن که اینک از طریق افراد معلوم‌الحالی همچون عباس میلانی و موسسه صهیونیستی هوور در آمریکا مشغول کار است، در خانه هنرمندان برگزار کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سینما پرس، تاریخ انتشار 13 دی 97، کد مطلب: 106546، www.cinemapress.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین