پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۵۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با انتقاد از برخی آموزش‌های بی سرانجام در حوزه اشتغال بانوان گفت: چه در حوزه زنان روستایی، چه زنان تحصیل کرده و چه زنان سرپرست خانوار آموزش فراوانی ارائه شده ولی درصد کمی به اشتغال منتهی شده است.وی اضافه کرد: در بحث تعاونی‌ها چه در حوزه زنان و چه در دیگر حوزه‌ها، فراز و نشیب‌هایی وجود داشته است بنابراین باید فراز و نشیب‌ها را آسیب شناسی و مشکلات را احصا کنیم.

شعار سال: معصومه ابتکار در جلسه بررسی تقویت و توسعه تعاونی‌های زنان افزود: برای رفع این مشکل موافقت نامه‌ای با سازمان فنی حرفه ای کشور امضا کرده ایم و امیدواریم به جای آموزش غیرکاربردی، مهارت کسب وکار از مراحل ابتدایی تا بنگاه‌داری، مالیات و بیمه فرا گرفته شود.

وی تاکید کرد: بخشی از این دوره‌ها باید برای ایجاد صندوق‌های جدید باشد و اینکه چه مهارت‌هایی را لازم دارند.

ابتکار با تاکید بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی در حوزه تعاونی‌ها برای اقدام مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تقویت، ارتقاء و هم افزایی تعاونی‌های زنان اعلام آمادگی کرد.

وی گفت: در حالی که دستگاه‌های مختلف با موضوع تعاونی‌های زنان سر و کار دارند، مهم است بتوانند هماهنگ شوند و اهداف مشترک خود را پیش ببرند.

وی اضافه کرد: در بحث تعاونی‌ها چه در حوزه زنان و چه در دیگر حوزه‌ها، فراز و نشیب‌هایی وجود داشته است بنابراین باید فراز و نشیب‌ها را آسیب شناسی و مشکلات را احصا کنیم؛ به طور مثال در یک مقطع ارزیابی ما این بود که صندوق‌های خُرد بهتر از تعاونی‌ها جواب ‌می‌دهند بنابراین باید گذشته را ببینیم و توجه کنیم که الان ‌می‌خواهیم برای آینده نقشه راه مشترکی را تعریف کنیم.

ابتکار افزود: بی شک ضرورت تقویت تعاونی‌های موجود زنان و ارتقا آن با فناوری‌ها و رویکردهای نوین از طریق کمک به ایجاد تعاونی‌های جدید، با توجه به ظرفیت نیروی تحصیل کرده کشور و ایجاد اشتغال از طریق تعاونی‌ها امکان پذیر است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده درباره بازاریابی و نیز حوزه فناوری‌های نوین گفت: از سال گذشته همکاری خوبی در حوزه توان افزایی برای استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات (آی سی تی) با وزارت ارتباطات آغاز کرده ایم و این آمادگی وجود دارد که کمک کنند تا تعاونی‌ها نیز این دوره‌ها را بگذرانند.

وی با بیان اینکه به مکانیزم‌هایی نیاز داریم تا از ایجاد بنگاه و سودآوری آن مطمئن شویم، افزود: با وجود تسهیلات موجود، زمینه بسیار خوبی برای شکل گیری تعاونی‌های جدید وجود دارد.

ابتکار تاکید کرد: شبکه سازی، تقویت شبکه‌هایا هم افزایی‌هایی که ‌می‌تواند بین همه شبکه‌ها وجودداشته باشند بسیار مهم است.

**باید به سرمایه گذاری معطل مانده ایرانیان توجه کرد

محمد جعفر کبیری معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با بیان اینکه در زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی برنامه‌های مفصلی مد نظر است، گفت: در شرایط فعلی کشور که امکان جذب سرمایه گذاری‌های کلان خارجی نیست، باید به توانمندی‌های داخلی به ویژه جذب سرمایه گذاری خرد و معطل مانده ایرانیان داخل یا خارج از کشور توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که به خاطر محدودیت‌های بودجه سال 98 برای همه دستگاه‌ها وجود دارد، گفت: رویکرد کلی این است که بتوانیم در قالب تسهیلاتی که از دولت می گیریم، این تعاونی‌ها را در کشور گسترش بدهیم.

وی افزود: امسال و سال آینده، مدت زمان سخت و دشواری برای صنایع است. به همین خاطر باید حمایت از تعاونی‌ها، رویکرد جدی دولت در سال 98 باشد.

کبیری گفت: ما برنامه‌ریزی‌های جدی داشته ایم که در معاونت تعاون وزارت کار با استادان دانشگاه آنها را دنبال می کنیم و با افرادی که در زمینه کارآفرینی فعالیت خوبی داشته اند در حال مشورت هستیم.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: به صورت خاص خواهان فعال تر شدن تعاونی‌های بانوان هستیم و چند برنامه مشخص هم در این زمینه داریم.

کبیری با بیان اینکه 10 هزار تعاونی بانوان که یازده درصد از تعاونی‌های فعال را تشکیل ‌می‌دهند عدد مطلق خوبی است، گفت: این نسبت باید افزایش یابد و این مهم مستلزم همکاری متقابل وزارت خانه‌ها و معاونت محترم زنان و خانواده است که ‌می‌تواند به صورت جدی تر در سال 98 دنبال شود.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی‌های معاونت تعاون وزارت کرا در دو سطح کلان و کوتاه مدت است، حوزه کلان کاری ما اینگونه است که با دانشکده‌های اقتصاد علامه، بهشتی، شریف و تهران طرحی را در قالب اینکه به چه کسی تسهیلات دهیم آماده کنیم و این شامل آنهایی ‌می‌شود که در زنجیره ارزش حضور داشته باشد. یعنی خوشه سازی شده باشد، آموزش دیده باشد، استاندارد شده باشد، برندسازی شده باشد و برای توسعه بازار آن قبلا فکری شده باشد.

وی ادامه داد: طرح‌های کوتاه مدت نیز به این صورت است که با فروشگاه‌های زنجیره ای از جمله شهروند، رفاه و تعاونی‌های مصرف خودمان در سطح گسترده مذاکره ‌می‌کنیم تا محصولاتی که در روستاها تولید ‌می‌شوند بازاریابی شود.

وی با اعلام خبر سفر آتی‌اش به کرمانشاه گفت: تفاهم نامه ای بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری کرمانشاه و بانک توسعه تعاون، برای تشکیل و تقویت تعاونی زنان سرپرست خانوار کرمانشاه امضا خواهد شد.

کبیری تاکید کرد: این طرح ابتدا به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و بعد با کمک معاونت امور زنان و خانواده طرح گسترش پیدا می‌کند.

براساس این گزارش، جلسه بررسی تقویت و توسعه تعاونی‌های زنان با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونان این دو دستگاه، همچنین نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته خبرگزاری جمهوری اسلامی تاریخ انتشار 20 دی 97، کدخبر: 83165797، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
برای اینکه از نیروی کار زنان سواستفاده میشه کار زیاد با حقوق کم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین