پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
روستای موگر تنها روستای نام آشنا اما گمنام در استان کهگیلویه وبویراحمد است که زادگاه و محل دفن یکی از اسطوره های دفاع مقدس یعنی شهید والامقام هدایت طیب است که این روستا علی رغم گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز جاده ارتباطی ندارد.

شعارسال: روستای موگر تنها روستای نام آشنا اما گمنام در استان کهگیلویه وبویراحمد است که زادگاه و محل دفن یکی از اسطوره های دفاع مقدس یعنی شهید والامقام هدایت طیب است که این روستا علی رغم گذشت چهار دهه از انقلاب هنوز جاده ارتباطی ندارد.

 به نقل از خبرلنده، همه ما به گذشته و تاریخ کهن خویش به خصوص به شخصیت های تاریخی و حماسی همواره افتخار می کنیم چرا که آنان بخش مهمی از تاریخ هستند و امروز ما نیز این فرهنگ را سینه به سینه به نسل جوان خود منتقل می کنیم.

اما هنوز هستند سردارانی که در اوج آوازه دفاع مقدس و دوران طلایی انقلاب خود که گمنام اند زادگاه و دیارشان نیز به دلیل برخی بی تدبیری ها و سوء مدیریت ها و سیاسی کاری برخی مسئولان در منظر تاریخ گمنام مانده و گویی خاطر و دلسوزی برای رفع مشکلات مردم زادگاه این قهرمان ملی وجود دارد.


سال های سال است که که مردم روستای موگر با همچون مردم گاودانه که روزگاری با گرگر انگشتان دست خود را از دست داده بودند هنوز که هنوز است با گرگر به آن طرف رودخانه می روند و در روزهای سرد زمستانی نیز مشکلات آنان دوچندان می شود.

سال 91عملیات اجرایی ساخت پل روستای موگربا حضور مسئولان آغاز شد و در ادامه نیز فرمانداران دوشهرستان کهگیلویه و لنده بازدیدهای مکرری از روند عملیات اجرایی این پل داشتند و در پاره ای از تاریخ نیز بگوومگوهایی بر روی اینکه شهید طیب متعلق به کهگیلویه است یا لنده نیز بین مسئولان هر دو شهرستان صورت گرفت است و این درحالی است که مرز هردو شهرستان براساس تقسیمات سیاسی رودخانه است و عملاَ گلزار شهید طیب در حوزه استحفاظی شهرستان لنده قرار دارد ولی متاسفانه همین بینابینی باعث شده است تا روند اعتبارات نیز دو سویه شود و پمانکار پل که یک خانم بوده است کار را نصف و نیمه رها کرده است و امروز دیگر تنها فسیلی بیش از آن همه میلگرد و کار و تلاش وجود دارد و بازهم شاهد بی تدبیری مسئولان و هدر رفت میلیون ها تومان بیت المال در این حوزه بودیم.

در ابتدای شروع به کار این پل تنها یک پل عابر پیاده تلقی و برنامه ریزی شده بود که بعداً بنا به درخواست مردم و کارشناسان آن را به یک پل بزرگتر تغییر دادند که خودرو هم بتواند از آن عبور کند که متاسفانه هیچ کدام صورت نگرفت و مردم هم در این عدم برنامه ریزی مسئولان و بهتر بگوییم بی تدبیری آن سال ها است می سوزند و چشم انتظار تدبیر و همت مسئولان هستند.

احسانی از شهروندان ساکن در روستای موگر در گفت وگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: سال های سال است که بیش از صدبار به فرمانداری کهگیلویه و لنده، بخشداری مرکزی لنده و بخشداری سوق واین مسول به آن مسئول و به راهداری و شهرسازی هر دو شهرستان و استان مراجعه می کنیم و هیچ تنها جوابی است که در طی این 7سال دریافت کرده ایم.

وی افزود: جالب است که مسئولان برای برگزاری یادواره شهید طیب با لودر و تراکتور از رودخانه عبور کردند و همان روز نیز وعده های زیادی برای رفع مشکلات به مردم این روستا داده اند ولی قول همان قول و رفتن همان رفتن.


این شهروند روستایی تصریح کرد: در برهه ای نیز گرگر روستا به دلیل فرسودگی و باران و گرما شکسته شده بود و نیازمند تعمیر اساسی بود که بازهم چندین بار مراجعه به فرمانداری های کهگیلویه و لنده کردیم که تنها بخشدار مرکزی لنده حمایت کرد وگرنه هیچ کدام از مسئولان یاری گر ما نبودند.

به هرحال تاکی باید مردم این روستا باید میزبان هرساله مسئولان با سفر به زادگاه شهیدچمران جنوب کشور و منطقه زیبا و تفریحی موگر و چشم انتظار وعده های باشند که تا تحقق آنها فاصله های زیادی دارند و باید اندیشید که صبر نیز دیگر چاره گوی نیاز مردم این دیار نیست.

امیدواریم خیرین و کسانی که کابوس آشفته و تلخ گاودانه را به واقعیتی شیرین برای مردمان آن دیار تبدیل کردند این روستا را دریابند و کابوس آنان را به حقیقت قابل باور تبدیل کنند.

گفتنی است شهید هدایت الله طیب از شهدای شاخص استان بود که با کنار گذاشتن درس و حضور در دفاع مقدس در روز 5 فروردین سال 61 و در عملیات فتح‌المبین به فیض شهادت رسید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 23دی 1397 ، کدخبر:114567 ،www.sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین