پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
امام جمعه موقت تهران گفت: غربی‌ها راهپیمایی اربعین را بزرگترین اجتماع بشری و نشان‌دهنده قدرت تشیع اعلام کرده‌اند.

شعارسال: حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در مراسم آئین افتتاحیه اولین پویش فرهنگی هنری شاهدان حقیقت با موضوع اربعین و مدافعان حرم گفت: در کنار تولد مبارک نظام جمهوری اسلامی راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جهان اسلام است.

وی افزود: اربعین حسینی با دست قدرت الهی شکل گرفته و پیش رفته است. این قدرت به حدی است که امروز بعد از 1400 سال از ماجرای شهادت امام حسین(ع) خدا اینگونه قیام امام حسین را در قله قرار می دهد و مردم را به سوی او می کشد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در گذشته اربعین بوده اما نه به این شکل. باورهای انقلاب اسلامی و تحولات آن امروز در اربعین شاهد انقلابی بزرگ در جهان هستیم به طوری که غربی ها آن را بزرگترین اجتماع بشری جهان و نشان دهنده قدرت تشیع دانسته اند.

حجت الاسلام ابوترابی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین قدرت پیروان مدرسه عاشورا را به نمایش گذاشته است، گفت: حضور شیعیان و برادران اهل سنت در اربعین یک زیبایی چشمگیری از قدرت مسلمانان جهان را به تصویر کشیده است.

وی جهل را ریشه گمراهی بشر دانست و افزود: اربعین دنیای اسلام را جهل نجات داد. دشمنان داعش را خلق کردند تا ثابت کنند پیروان مکتب عاشورا قدرت مدیریت ندارند، اما این نقشه آنان به قدرتی برای اسلام تبدیل شد که از عاشورا و اربعین حسینی الهام می گیرد.

وی تصریح کرد: امروز امت اسلام این حقیقت را یافته و نظام استکبار کمترین ترهمی برای انسانیت قائل نیست. ما نباید نقش شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را در خلق این قدرت بزرگ نادیده بگیریم.

وی دینداری در سخت ترین شرایط را یکی از درس های بزرگ مکتب امام حسین دانست و گفت: ملت اسلام یک هویت واحد است و صلابت، اقتدار و امنیت آنها با هم گره خورده اند و این یعنی مسلمانان جهان با هم می توانند در برابر نظام سلطه و استکبار جهانی با قدرت کامل بایستند و این همدلی و اتحاد مسلمانان است که غربی ها را به وحشت انداخته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نسیم آنلاین، تاریخ انتشار: 24دی1397 ، کدخبر: 2302675: www.nasimonline.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
0
0
اینم بخاطر عشق به امام حسین است که پایدار مونده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین