پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱
معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی گفت: قوه‌قضائیه براساس فرامین رهبر معظم انقلاب برخورد جدی با جرائم سایبری را در برنامه دارد که موفقیت بیشتر در این امر نیازمند همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرائی مرتبط در کشور است.

شعارسال: عبدالصمد خرم‌آبادی ظهر روز پنجشنبه در همایش دادستان‌های استان گلستان با موضوع جرائم سایبری اظهار داشت: قوه قضائیه همه سعی و تلاش خود را برای مبارزه با جرائم سایبری که معضلی بزرگ در جامعه در دنیا محسوب می‌شود، به کار گرفته اما تلاش قوه قضائیه به تنهائی نمی‌تواند نتیجه دهد و باید دیگر دستگاه‌های مرتبط نیز در این امر یاری کنند.

وی افزود: امروزه با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان از امکانات خارجی در فضای مجازی مانند شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های خارجی استفاده می‌کنند، مبارزه با جرائم رایانه‌ای برای قوه قضائیه سخت شده و باید نهادهایی مانند وزارت ارتباطات و وزاردت ارشاد و غیره تلاش کنند که استفاده از امکانات داخلی را برای مردم مهیا کنند.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی تصریح کرد: استفاده از فضاهای داخلی زمینه مبارزه با جرائم فضای مجازی را بهتر فراهم می‌کند.

خرم‌آبادی گفت: با این حال باز هم ما همه توان خود را با کمک نیروی انتظامی و دیگر ضابلان قضائی برای مبارزه با جرائم سایبری به کار گرفته‌ایم و در این امر موفق بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: جرائم مالی و کلاهبرداری‌های رایانه ای، جرائم اخلاقی، ورود به حریم خصوصی افرادو انتشار اسناد و اطلاعات مردم در فضای مجازی از مهم‌ترین تخلفات اینترنتی در کشور است.

معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی افزود: در همایشی که پلیس فتا برگزار کرد همه کشورها این موضوع را که ایران در مبارزه با جرائم اینترنتی موفق بوده را قبول داشتند و ارتباط خوبی نیز با دیگر کشورها در این زمینه برقرار است.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه گفت: با توجه به اینکه موضوع جرائم اینترنتی یکی از موضوعات جدیدی است که دادسراهای ما با آن درگیر هستند، امروز نخستین جلسه آموزشی برای دادستان‌ها و قضات با حضور معاون دادستان کل کشور در گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حقی افزود: این جلسه آموزشی با هدف به روزرسانی اطلاعات قضات و دادستان‌های استان گلستان درباره تخلفات اینرنتی برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 6خرداد1395، کدخبر: 1085118: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین