پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۳۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
ظرف روزهای گذشته مشخص شد که خودروسازان علی‌رغم ضعف مدیریت خود به تمام خواسته‌های خود از دولت دست یافته‌اند.

شعار سال: ظرف روزهای گذشته مشخص شد که خودروسازان علی‌رغم ضعف مدیریت خود به تمام خواسته‌های خود از دولت دست یافته‌اند. برخی از امتیازاتی که به خودروسازان داده شد، صراحتاً مغایر با قوانین موجود است.ظرف روزهای گذشته مشخص شد که خودروسازان علی‌رغم ضعف مدیریت خود به تمام خواسته‌های خود از دولت دست یافته‌اند. برخی از امتیازاتی که به خودروسازان داده شد، صراحتاً مغایر با قوانین موجود است.


خودروسازان مجوز افزایش قیمت ۳۰ درصدی محصولات پیش‌فروش‌شده‌شان با موعد تحویل ابتدای شهریور تا پایان دی‌ماه را به دست آوردند. بنابراین، قیمت هر خودرویی که پیش‌فروش شده و موعد تحویل آن بین اول شهریور تا ۳۰ دی بوده، ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. در واقع، خودروسازان به دلیل تأخیر در تحویل، پاداش هم گرفته‌اند و می‌توانند برای تحویل خودروهای مشتریانی که مدت‌ها منتظر مانده‌اند و حقوقشان هم تضییع شده، پول بیشتری مطالبه کنند!
این امتیاز که از طرف ستاد تنظیم بازار به خودروسازان اعطا شده، صراحتاً خلاف قانون است. طبق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، مصوب ۲۲ فرودین ۹۵، خودروسازان نمی‌توانند با تأخیر در ارسال دعوت‌نامه‌ها، قیمت خودروهای پیش‌فروش‌شده را افزایش دهند.


طبق ماده چهار این آیین‌نامه، قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد، ملاک عمل در تعیین قیمت خودرو در قراردادهای پیش‌فروش خودرو خواهد بود. بنابراین، این اقدام خودروسازان و ستاد تنظیم بازار که خودروهایی که موعد تحویل آن‌ها گذشته است را مشمول افزایش قیمت‌ها کنند، خلاف قانون است. ظرف ماه‌های گذشته، برخی از پیش‌خریدکنندگان می‌گفتند که خودروسازان «عمداً» دعوت‌نامه‌های تحویل خودروهایی که موعد آن‌ها گذشته را صادر نمی‌کنند تا بدین ترتیب این خودروها را با قیمت‌های جدید به مشتریان تحویل دهند. حالا این اتفاق برای خودروهایی با موعد تحویل اول شهریور تا پایان دی روی داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه مردمی شمانیوز، تاریخ 25 دی 97، کد مطلب: 885481:www.shomanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
0
0
جالبه بخشنامه افزابش قبمت الان صادر شده ولی برای ماههای قبل مورد استفاده قرار می گیره!!!!مثل این می مونه که وزارت صمت سال 98 بخشنامه ایی جدید صادر کنه و بگه از اونایی که سال 97 هم ماشین خریدن باید پول پرداخت کنن!!!!!!!!!!!!
قانون که نداریم که با اینا برخورد بشه،برخوردامون فقط با پفک فروشایی که ده تومن گرونتر میفروشن جریمه میلیونی میشن و اینا که گرونفروشی میلیونی دارن جایزه هم می گیرن!!!!!!
دنیا برعکس شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین