شعار سال: «رضا رحمانی» چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در این زمینه در ماه های گذشته نظرهای زیادی مطرح شده، اما در برخی موارد اطلاعات افراد دقیق نیست و برپایه حدس و گمان است.
به گفته این مقام مسئول، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال بررسی کارشناسانه قیمت هاست و به زودی گزارش آن نهایی می شود. وی بیان داشت: آنچه در بحث خودرو به دنبال آن هستیم فقط موضوع افزایش قیمت ها نیست، بلکه ساماندهی صنعت خودرو را در برنامه داریم که همکاران در حال تدوین آن هستند و از خودروسازان نیز برنامه خواسته ایم.
رحمانی تاکید کرد: خودروسازان باید چند برنامه را مد نظر داشته باشند و تعهد در آن ها ایجاد شود؛ در این راستا تعیین قیمت خودرو فقط یکی از موارد است و علاوه بر آن داخلی سازی خودروها، ارتباط با قطعه سازان، کیفیت خودروها و عمل به برنامه ها و تعهدات نیز باید مدنظر باشد.
وی درخصوص قراردادهای خودروسازان نیز گفت: خودروسازان درخصوص پیش فروش های قطعی باید به تعهداتشان عمل کنند و هیچ تردیدی در آن نیست. وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال خاطرنشان کرد: آن دسته از خودروهایی که قیمت جدید دارند و مشمول قیمت گذاری اند نیز در دست بررسی هستند و دیروز نیز در جلسه کارگروه تنظیم بازار مورد بررسی قرار گرفت که به زودی نهایی می شود و بطور قطع «افزایش معقولی» تصویب خواهد شد.
وی ابراز امیدورای کرد بسته ای که برای صنعت خودرو در حال تدوین است، به نفع مردم و صنعت باشد.
تلفن همراه
رحمانی درباره بازار تلفن همراه نیز گفت: آن دسته از تلفن های همراه که در گمرک مانده، به زودی در بازار عرضه می شوند و پنجشنبه جلسه ای به همین منظور برگزار خواهیم کرد. وی خاطرنشان کرد: موانعی بر سر راه ورود این تلفن های همراه به بازار وجود داشته که در حال برطرف شدن است و با ورود آن ها به بازار قیمت ها کاهش خواهد یافت.
قیمت نان
این عضو کابینه دولت دوازدهم همچنین درخصوص قیمت نان تاکید کرد: در یک ماه اخیر که مسئولیت وزارت صنعت را بر عهده گرفتم، تاکنون قیمت جدیدی نداشته ایم و اگر افزایش قیمتی بوده مربوط به ماه های گذشته است.
وی گفت: در کارگروه تنظیم بازار نیز افزایش قیمت نان مطرح نشده و هیچ برنامه ای برای آن نداریم.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 7 آذر 97، کد مطلب: 83115567، www.irna.ir
من هم 8 دلیل از 80 دلیل، بر اساس و ترتیب دلایل خودروسازان ارائه میدهم. کدام منطقی تر است؟
1. تا شش ماه دیگر که مطابق با روال رونق تولید کنید، قطعه در انبارها دارید که با ارز 3800 تومنی تهیه شده
2. همین قیمت خودرو در کارخانه هم خیلی بالاست
3. کاهش تولید تعمدی بوده برای ملتهب کردن بازار
4. فرض مهال کنیم دست خودروسازها با دوستان دلال در یک کاسه نباشد، هرچند عامل وجود دلال خود خودروسازها بوده اند، اما میشود با نظارت بر بازار، دلال را حذف کرد
5.خیلی از قطعه سازان برای سودجویی کارگران را اخراج کرده اند و قطعه بی کیفیت از چین وارد کردند و مارک ساخت ایران زدند و ...
6. اگر فرض مهال بگیریم که متضرر شوید، بعد از شش تا هفت ماه دیگر میشوید با توجه به دلیل اول بنده
7. اگر دولت دستش در جیب شماست، دلیل نمیشود دست شما برود در جیب مردم. کما اینکه تا حالا هم دست شما توجیب مردم بوده
8.بازار رو با معامله های صوری به گند کشاندید، دروغ میگویید. پر رویی هم میکنید.
حرف آخر؛ از دولت و حکومتی که نتواند یا نخواهد جلوی حقه بازی و دسیسه این خودروسازها را بگیرد، دیگر چه انتظاری باید داشت؟ و همچنین دیگر نباید از مردم انتظار داشته باشند...
من هم 8 دلیل از 80 دلیل، بر اساس و ترتیب دلایل خودروسازان ارائه میدهم. کدام منطقی تر است؟
1. تا شش ماه دیگر که مطابق با روال رونق تولید کنید، قطعه در انبارها دارید که با ارز 3800 تومنی تهیه شده
2. همین قیمت خودرو در کارخانه هم خیلی بالاست
3. کاهش تولید تعمدی بوده برای ملتهب کردن بازار
4. فرض مهال کنیم دست خودروسازها با دوستان دلال در یک کاسه نباشد، هرچند عامل وجود دلال خود خودروسازها بوده اند، اما میشود با نظارت بر بازار، دلال را حذف کرد
5.خیلی از قطعه سازان برای سودجویی کارگران را اخراج کرده اند و قطعه بی کیفیت از چین وارد کردند و مارک ساخت ایران زدند و ...
6. اگر فرض مهال بگیریم که متضرر شوید، بعد از شش تا هفت ماه دیگر میشوید با توجه به دلیل اول بنده
7. اگر دولت دستش در جیب شماست، دلیل نمیشود دست شما برود در جیب مردم. کما اینکه تا حالا هم دست شما توجیب مردم بوده
8.بازار رو با معامله های صوری به گند کشاندید، دروغ میگویید. پر رویی هم میکنید.
حرف آخر؛ از دولت و حکومتی که نتواند یا نخواهد جلوی حقه بازی و دسیسه این خودروسازها را بگیرد، دیگر چه انتظاری باید داشت؟ و همچنین دیگر نباید از مردم انتظار داشته باشند...
من هم 8 دلیل از 80 دلیل، بر اساس و ترتیب دلایل خودروسازان ارائه میدهم. کدام منطقی تر است؟
1. تا شش ماه دیگر که مطابق با روال رونق تولید کنید، قطعه در انبارها دارید که با ارز 3800 تومنی تهیه شده
2. همین قیمت خودرو در کارخانه هم خیلی بالاست
3. کاهش تولید تعمدی بوده برای ملتهب کردن بازار
4. فرض مهال کنیم دست خودروسازها با دوستان دلال در یک کاسه نباشد، هرچند عامل وجود دلال خود خودروسازها بوده اند، اما میشود با نظارت بر بازار، دلال را حذف کرد
5.خیلی از قطعه سازان برای سودجویی کارگران را اخراج کرده اند و قطعه بی کیفیت از چین وارد کردند و مارک ساخت ایران زدند و ...
6. اگر فرض مهال بگیریم که متضرر شوید، بعد از شش تا هفت ماه دیگر میشوید با توجه به دلیل اول بنده
7. اگر دولت دستش در جیب شماست، دلیل نمیشود دست شما برود در جیب مردم. کما اینکه تا حالا هم دست شما توجیب مردم بوده
8.بازار رو با معامله های صوری به گند کشاندید، دروغ میگویید. پر رویی هم میکنید.
حرف آخر؛ از دولت و حکومتی که نتواند یا نخواهد جلوی حقه بازی و دسیسه این خودروسازها را بگیرد، دیگر چه انتظاری باید داشت؟ و همچنین دیگر نباید از مردم انتظار داشته باشند...