پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان گفت: کلینیک‌های ترک‌اعتیاد در استان لرستان به مرکز فروش متادون تبدیل شده و در این زمینه دانشگاه علوم‌پزشکی وارد عمل نمی‌شود.

شعار سال: مجتبی بیرانوند ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با موادمخدر شهرستان پلدختر که در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید دستاوردهای انقلاب بازگو شود اظهار داشت: در سراسر جهان کشور ایران پرچمدار مبارزه با موادمخدر است و در جهان کشوری را نمی‌بینید که برای مبارزه با موادمخدر هزینه کرده باشد، ایران در این راه هزینه‌های مالی و جانی داده و بیش از سه‌ هزار و 800 شهید و 12هزار جانبازتقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: در حوزه درمان استان لرستان نقدهایی وجود دارد اما در سراسر کشور نمونه هستیم و کشور ایران در بحث درمان حرف برای گفتن دارد. در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت هزینه‌های زیادی شده و ایران به‌عنوان پرچمدار مبارزه و درمان موادمخدر توسط سازمان‌های بین‌المللی انتخاب شده‌است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان عنوان کرد: کشور ایران در مجاورت کشور افغانستان دومین تولیدکننده تریاک قرار دارد که متأسفانه امروزه شروع به تولید مواد صنعتی شیشه کرده و با همه این مشکلات بدون کوچک‌ترین کمک بین‌المللی ما پرچمدار مبارزه با مواد مخدر هستیم که این امر از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: در بحث مبارزه با مواد مخدر اولویت ما پیشگیری است و معتقدیم اگر یک ریال در حوزه پیشگیری هزینه کنیم، 12ریال در حوزه درمان صرفه‌جویی کرده‌ایم و باید در پیشگیری اقداماتی را انجام دهیم.

بیرانوند گفت: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که ستادمبارزه با موادمخدر در حضور ایشان تشکیل‌شدتأکید کردند که اگر بیش از 50درصد بودجه را هم صرف پیشگیری کنید باز هم جای کار دارد، این امر دغدغه سران نظام و در رأس آن مقام معظم رهبری است، اما شاید در استان یا شهرستان برخی ادارات این دغدغه را نداشته باشند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان تصریح کرد: در حوزه مبارزه با موادمخدر سازمان‌های مردم‌نهاد باید وارد شده و به ما کمک کنند، با 25 یا 30دستگاه اجرایی نمی‌توان به مبارزه با این بلای خانمان‌سوز رفت، باید مثل جنگ که مردم به کمک آمدند و نتیجه گرفتیم در جنگ نرم هم باید مردم را به کار بگیریم امالازمه ورود مردم این است که ادارات پای کار باشند، به‌عنوان نمونه یک منطقه پر خطر پلدختر را مشخص کنید و همه دستگاه‌ها آنجا بروند. پاکسازی نیروی انتظامی یک روز است که باید اداراتی که عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند به این مناطق سرکشی کنند و مناطق پیرامونی مدارس و دانشگاه‌ها هم مورد بررسی قرار بگیرد.

بیرانوند اظهار داشت: یک مرکزی در پادگان شهید بهشتی مشخص‌شده که همزمان بحث پیشگیری، درمان و صیانت را انجام می‌دهد، این اقدام کار بسیار ارزشمندی است که در شورای مبارزه با موادمخدر مصوب‌شده و به‌دنبال پیگیری مجوز برای آن هستیم که اگر به همین روال پیش رود برای بعد از تعطیلات نوروز پذیرش خواهیم داشت و مشکلی که در این حوزه بوده به‌طور کامل از بین خواهد رفت.

وی افزود: کلینیک‌های ترک‌اعتیاد در استان لرستان به مرکز فروش متادون تبدیل شده‌است، دانشگاه علوم پزشکی هم آن‌طوری که باید و شاید ورود پیدا نکرده و هرچه هم می‌گوییم آب در هاون کوبیدن است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر لرستان عنوان کرد: باید اول از کسانی که به این کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند تست گرفته، مشاوره به او داده شود و بعد به او متادون بدهند که در کلینیک‌ها هیچ‌گونه مشاوره‌ای انجام نمی‌شود فقط تنها کاری که انجام می‌دهند این است متادون را می‌فروشند، باید ادارات شهرستان پلدختر با حضور نماینده فرمانداری از کلینیک‌های ترک‌اعتیاد بازدید داشته باشندو هر کلینیکی که در بازدیدها امتیاز کمتری گرفت تعطیل شود.

وی بیان کرد: از چرخه درمان معتادان در لرستان رضایت نداریم، دولت دارد هزینه می‌کند اگر کلینیک‌ها مسئول فنی ندارد کلینیک را تعطیل کنید چون مسئول فنی باید بیماران را ببیند و بر طبق آن دارو تجویز کند؛ قلیان‌سراها دروازه ورود به مواد مخدر است و نیروی انتظامی و شبکه بهداشت به این قلیان‌سراها رسیدگی کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 26 دی 97، کد مطلب: 97102714651:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
وقتی نظارت درستی نباشه این اتفاقات می افته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین