پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
قدیری گفت: دولت باید برای رفع مشکل انتقال پول اهتمام جدی داشته باشد تا بخش محصولات پروتئینی که دومین صنعت اشتغالزای کشور است و سال گذشته ارزش آن به ۱۵ میلیارد دلار رسیده، در ورطه نابودی قرار نگیرد.این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های صنعت و دام و طیور از ماه‌ها قبل به دولت اطلاع داده شده بود، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر چالش تامین نهاده‌های دامی و صنعت دام و طیور پیش بینی شده بود چرا که تحریم‌های آمریکا به گونه‌ای طراحی شده که ارتباط شرکت‌های خارجی درجه اول به طور کامل با ایران قطع شده و شرکت‌های درجه دو به دلیل عدم نقل و انتقال پول توسط شبکه بانکی تمایلی به همکاری ندارند.

شعار سالمجید موافق قدیری رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور با اشاره به اینکه واردات نهاده‌های دامی از شرایط مساعدی برخوردار نیست، اظهار کرد: هم اکنون ۶۲۰ هزار تن ذرت، ۷۵۰ هزار تن کنجاله سویا در بنادر جنوبی و ۲۵۰ هزار تن انواع نهاده‌های دامی در بنادر شمالی موجود است که این میزان کالا حداکثر جوابگوی دو ماه نیاز کشور است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه گندم و جو دامی در بنادر موجود نیست، افزود: میزان ذخایر ذرت و کنجاله سویا و نبود گندم و جو در بنادر خبری خوبی برای صنعت دام و طیور و آبزیان و همچنین سیاست گذاران کشور نیست چرا که اگر مشکل نقل و انتقال پول حل نشود، صنعت دام و طیور به سمت تعطیلی می‌رود که نتیجه این امر چیزی جز ایجاد چالش در تولید محصولات پروتئینی و به خطر افتادن امنیت غذایی نیست.

به گفته قدیری، حرف جدیدی نیست ادعا کنیم که اگر صنعت دام و طیور کشور دچار چالش شود، دولت برای تامین نیاز کشور باید اقدام به واردات مرغ و تخم مرغ کند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های صنعت و دام و طیور از ماه‌ها قبل به دولت اطلاع داده شده بود، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر چالش تامین نهاده‌های دامی و صنعت دام و طیور پیش بینی شده بود چرا که تحریم‌های آمریکا به گونه‌ای طراحی شده که ارتباط شرکت‌های خارجی درجه اول به طور کامل با ایران قطع شده و شرکت‌های درجه دو به دلیل عدم نقل و انتقال پول توسط شبکه بانکی تمایلی به همکاری ندارند.

رئیس انجمن خوراک دام طیور و آبزیان ادامه داد: مصرف روزانه ۱۶ تا ۲۰ هزار تن ذرت و ۶ هزار تن کنجاله سویا نشان می‌دهد که دولت باید برای رفع مشکل نقل و انتقال پول اهتمام جدی داشته باشد تا دومین صنعت اشتغالزای کشور که سال گذشته ارزش محصولات پروتئینی به میزان ۱۵ میلیارد دلار رسیده، در ورطه نابودی قرار نگیرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بسیاری از کشتی‌های حاوی نهاده‌های دامی پشت گمرک مانده است، افزود: البته این کشتی‌ها تا زمانی که بهای محصول از طریق بانک‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار نگیرند، اجازه تخلیه ندارند. این درحالی است که با تخلیه بار این کشتی ها، برخی از تنش‌های فعلی زنجیره تولیدکنندگان حل و فصل می‌شود.

قدیری در پایان با اشاره به اینکه امکان پیش بینی برای آینده واردات و تجارت نهاده‌های دامی و صنعت مرغداری وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های جدید باید این موضوع را بپذیریم که نمی‌توانیم با قوانین و استراتژی شش ماه گذشته کسب و کار امروز را رونق دهیم که نتیجه این امر چیزی جز ایجاد بار روانی منفی در مرغداران و دامداران و افزایش بی سابقه محصولات پروتئینی در ۳۰ الی ۴۰ سال اخیر در بازار شب عید نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته باشگاه خبرنگاران جوان تاریخ انتشار 27 دی 97، کدخبر: 6797625، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
0
0
مصرف پروتئین داره تبدیل میشه به یک رویا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین