پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۳۶۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
شامگاه یکشنبه، 23 دی 1397، مجمع عمومی عادی سالانه اعضای انجمن حسابداران خبره ایران با حضور 281 عضو انجمن در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد. در این مجمع، رحمت‌اله صادقیان، سیدمحمد باقرآبادی و محمدحسن فامیلی با کسب بیشترین آراء ماخوذه به مدت سه سال به عضویت در شورای عالی انجمن انتخاب شدند.

شعارسال: پیرو فراخوان منتشرشده در روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد روز یکشنبه، 9 دی 1397، مجمع عمومی عادی سالانه اعضای انجمن حسابداران خبره ایران با حضور 281 عضو انجمن در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.

در آغاز جلسه، پس از قرائت آیاتی چند از قرآن مجید و نواختن سرود ملّی ایران، منصور شمس احمدی رئیس شورای عالی در اجرای ماده 20 اساسنامه رسمیت جلسه را اعلام کرد. سپس، در اجرای ماده یادشده، از بين اعضای حاضر در جلسه، هيئت رئيسه‏ مجمع بدین ترتیب انتخاب شد: غلامرضا سلامی (رئيس)، سیدعباس میرساجدی و اسفندیار گرشاسبی (ناظران)، و حسین بصیر یزدی (منشی)

پس از استقرار هیئت رئیسه مجمع، منصور شمس احمدی (رئیس شورای عالی) از هیئت رئیسه درخواست کرد، پیش از ورود به دستورجلسه، نامزدهای انتخابات شورای عالی و بازرسان انجمن مختصراً به معرفی خود برای حاضران در مجمع بپردازند؛ که با توجه به موافقت هیئت رئیسه، آن شمار از نامزدهایی که در جلسه حضور داشتند با حضور در جایگاه مختصراً به معرفی خود پرداختند.

در آغاز ورود به دستور جلسه مجمع، گزارش عملکرد انجمن در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1397 توسط منصور شمس احمدی (رئیس شورای عالی) ارائه شد. مشروح این گزارش در شماره آذر و دی 1397 مجله حسابدار منتشر خواهد شد.

در ادامه، گزارش حسابرس مستقل و بازرس انجمن توسط رضا یعقوبی (بازرس انجمن) خوانده شد؛ و پس از پاسخ دادن به پرسش‌های حاضران در مجمع توسط منصور شمس احمدی (رئیس شورای عالی) و محسن قاسمی (دبیرکل انجمن)، در اجرای بند 1 بخش الف ماده 23 اساسنامه، صورتهای مالی تلفیقی گروه و انجمن حسابداران خبره ایران شامل ترازنامهها در تاریخ 31 شهریور 1397، صورتهای درآمدها و هزینهها و صورتهای جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور، یادداشتهای توضیحی، و گزارش عملکرد شورای عالی به تصویب مجمع رسید.

مطابق روال سال‌های گذشته، روزنامههای اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامههای کثیرالانتشار برای انتشار آگهیهای انجمن تعیین شدند.

در ادامه، در اجرای تبصره 1 ماده 11 اساسنامه مصوب 23 تیر 1393، پیشنهاد شورای عالی مبنی بر افزایش مبلغ ورودیه از 1.000.000 ریال به 2.000.000 ریال و افزایش مبلغ حقعضویت سالانه اعضای عادی از 1.000.000 ریال به 1.500.000 ریال و افزایش مبلغ حق عضویت سالانه اعضای خبره از 2.000.000 ریال به 3.000.000 ریال به تصویب رسید؛ و مقرر شد این افزایش از 1 فروردین 1398 اعمال شود.

در این بخش از مجمع، با اشاره برخی از اعضای حاضر در جلسه به عدم تناسب مبلغ درآمد حق عضویت با شمار اعضای انجمن، محسن قاسمی (دبیرکل) تصریح کرد متاسفانه شماری از اعضاء به رغم پیگیری‌های مستمری که از سوی امور اعضای دبیرخانه انجمن انجام می‌شود، ولی به طور مرتب حق عضویت سالانه خود را پرداخت نمی‌کنند. تا به حال نیز اقدام انضباطی مشخصی در این خصوص از سوی انجمن انجام نشده است. در این ارتباط، از سوی مجمع به شورای عالی تکلیف شد پس از بررسی دقیق این موضوع، اقدامات انضباطی لازم در خصوص تعلیق یا اخراج اعضایی که ارتباطشان با انجمن قطع شده است، انجام شود؛ و نتیجه این اقدامات به مجمع عمومی عادی سال آینده گزارش شود.

همچنین، در پی درخواست یکی از اعضای حاضر در مجمع به نمایندگی از موسسات خدمات حسابداری، مبنی بر فراهم آوردن شرایط معرفی این قبیل موسسات از طریق مجله حسابدار و وبگاه انجمن، مقرر شد ضوابط انجام این کار در چارچوب مفاد ماده 10 اساسنامه انجمن از سوی شورای عالی تعیین و به منظور اجراء به دبیرخانه انجمن ابلاغ شود.

در ادامه، جزئیات مفاد «آییننامه نحوه انتخاب اعضای شورای عالی و بازرسان» پیشنهادی شورای عالی در اجرای مواد 24 و 35 اساسنامه مصوب 23 تیر 1393 به منظور تعیین ضوابط نحوه انتخاب اعضای شورای عالی و بازرسان انجمن، توسط سعید جمشیدی‌فرد (نایب رئیس شورای عالی) تبیین شد، و پس از بحث و بررسی، این آیین‌نامه در 21 ماده و 8 تبصره به تصویب مجمع رسید؛ و از تاریخ تصویب لازم‌الاجراء شد.

پیش از اخذ آراء حاضران برای انتخاب اعضای شورای عالی و بازرسان انجمن، با اهدای هدایایی به رسم یادگار، از سوی هیئت رئیسه مجمع و شماری اعضای پیشین و فعلی شورای عالی، به نمایندگی از اعضای انجمن، از خدمات ارزشمند اعضای خارج‌شده از شورای عالی (عبدالرضا تالانه، سعید جمشیدی‌فرد، و محمدحسن فامیلی) طی سه سال گذشته، و همچنین، زحمات پرویز روح صداقت سردبیر پیشین مجله حسابدار، و رضا یعقوبی بازرس انجمن قدردانی شد.

در بخش پایانی جلسه، در اجرای ماده 24 اساسنامه، انتخابات اعضای جدید شورای عالی (سه عضو اصلی و سه عضو علیالبدل) انجام شد؛ که بر اساس صورتجلسه شمارش آراء مأخوذه (279 رأی)، نتایج زیر در ارتباط با انتخاب اعضای جدید اصلی و علیالبدل شورای عالی حاصل شد:

سه عضو اصلی جدید شورای عالی برای سه سال آینده (به ترتیب شمار آراء):

رحمت‌اله صادقیان (با 142 رأی)

سید محمد باقرآبادی (با 123 رأی)

محمدحسن فامیلی (با 113 رأی)

سه عضو علیالبدل جدید شورای عالی برای یک سال آینده (به ترتیب شمار آراء):

غلامحسین دوانی (با 83 رأی)

مهدی معین‌پور (با 40 رأی)

مهسا قجربیگی (با 38 رأی)

در اجرای ماده 35 اساسنامه نیز رضا یعقوبی (با 143 رأی) به مدت یکسال به سمت بازرس اصلی و حسین خطیبیان (با 83 رأی) به سمت بازرس علیالبدل انجمن انتخاب شدند. تعداد آراء دیگر نامزدهای انتخابات شورای عالی نیز به ترتیب شمار آراء بدین ترتیب است: مزدک کاظم‌زاده 37 رأی، مهدی سوادلو 26 رأی، مجید شهبازی 20 رأی، محمدحسین زواریان 19 رأی، افشین نخبه فلاح 16 رأی، عبداله آزاد 14 رأی، حمید خادم 12 رأی، محسن ژاله آزاد زنجانی 9 رأی، هومن حسنی طالقانی 8 رأی، محمود زائری امیرانی 4 رأی، امیر سرآبادانی 3 رأی، احمد حاتمی 2 رأی، حیدر معصومی سوره 2 رأی، و سید حمید التفاتی فاز 1 رأی

مجمع به محسن قاسمی، دبیرکل و دبیر جلسات شورای عالی، با حق توکیل به غیر وکالت داد تا پس از دریافت تأییدیه از وزارت کشور نسبت به ثبت این صورتجلسه در اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اقدام کند.

جلسه مجمع در ساعت 20:00 پایان یافت.

گفتنی است، در نتیجه خروج سه عضو یادشده از شورای عالی و ورود سه عضو منتخب این مجمع، ترکیب نه نفره اعضای شورای عالی انجمن برای یک سال آینده بدین شرح خواهد بود (به ترتیب حروف الفبا): مهران آقایی، امیر ابراهیمزاده، مصطفی باتقوا، سیدمحمد باقرآبادی، منصور شمس احمدی، رحمت‌اله صادقیان، مریم علیشیری، محمدحسن فامیلی، و مهدی مرادزاده‌فرد

در جلسه آینده شورای عالی، در اجرای ماده 1 آییننامه داخلی شورای عالی (مصوب 21 اسفند 1385)، انتخابات تعیین سمتهای شورای عالی انجمن انجام خواهد شد. بر این اساس، در اجرای ماده 29 اساسنامه، رئیس، نایب رئیس، خزانهدار، و دبیر جلسات شورای عالی برای یک سال آینده انتخاب خواهند شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انجمن حسابداران خبره ایران، تاریخ انتشار: 24دی1397 ، کدخبر: 3580: www.iica.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین