پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
فرشاد فاطمی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه شریف: واقعیت این است که طرح تحول سلامت اصلاً بر مبنای مدیریت هزینه نوشته نشده بود. این طرح اصلاً بودجه را در خود لحاظ نکرده بود. در واقع این طرح مجموعه‌ای از آرزوها و خواسته‌ها بود که اگر در سطح همگانی فراهم شود بسیار خوب خواهد بود. از نظر من اهداف این طرح بیشتر ایده‌آل‌گرایانه بود تا واقع‌گرایانه. بله، اگر ما اینقدر پول داشتیم که بتوانیم همه این خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم بدهیم، سطح رفاه مردم بسیار بالا می‌رفت ولی مشکل اصلی این است که ما اینقدر پول نداریم.

شعارسال: فرشاد فاطمی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه شریف: واقعیت این است که طرح تحول سلامت اصلاً بر مبنای مدیریت هزینه نوشته نشده بود. این طرح اصلاً بودجه را در خود لحاظ نکرده بود. در واقع این طرح مجموعه‌ای از آرزوها و خواسته‌ها بود که اگر در سطح همگانی فراهم شود بسیار خوب خواهد بود. از نظر من اهداف این طرح بیشتر ایده‌آل‌گرایانه بود تا واقع‌گرایانه. بله، اگر ما اینقدر پول داشتیم که بتوانیم همه این خدمات بهداشتی و درمانی را به مردم بدهیم، سطح رفاه مردم بسیار بالا می‌رفت ولی مشکل اصلی این است که ما اینقدر پول نداریم.

در واقع در منطق طراحی این طرح نحوه تامین بودجه اصلاً لحاظ نشده بود و این نکته در آن دیده نشده بود که اگر بخشی از درآمدها و پول‌هایی که انتظار آن را داشتیم به ما نرسید، کدام بخش از اولویت کمتری برخوردار است تا از بودجه آن کاسته شود یا به کل قطع شود. اگر بتوانید چنین مستنداتی از نظام بودجه‌ای این طرح پیدا کنید که در آن نسبت به سناریوهای مختلف کمبود بودجه فکر شده باشد، من بسیار خوشحال می‌شوم که آنها را ببینم. به همین دلیل است که بخش دارو بیشترین لطمه را از این طرح دید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری هشتک، تاریخ انتشار:28 دی 1397 ، کدخبر:9320965318968284554 www.8tag.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
0
0
طرح تحول یک طرح صرفا کاسبکارانه است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین