پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۳۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: تعداد دانشجویان عربستانی شاغل به تحصیل در آمریکا از ۵ هزار و ۲۳۷ نفر در سال 2000 به بیش از 53 هزار نفر در سال 2013 رسیده است.

شعارسال: جلسه 43 کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به ادامه بررسی موضوع مهاجرت تحصیلی در جهان اختصاص داشت، گزارش تهیه شده توسط یکی از اعضای کمیسیون در مورد مهاجرت تحصیلی به آمریکا ارائه شد.

بر اساس آمار ارائه شده در این گزارش، در سال 2013 بیش از 10 هزار دانشجوی انگلیسی یه آمریکا مهاجرت کرده‌اند و این دانشجویان 238 میلیون دلار برای اقتصاد آمریکا درآمدزایی کرده‌اند.

در بخش دیگری از این گزارش نیز تعداد دانشجویان فرانسوی مهاجرت کرده به آمریکا هشت هزار و 303 نفر و تعداد دانشجویان آلمانی مهاجرت کرده به آمریکا 10 هزار و 160 نفر اعلام شده است.

در ادامه این گزارش نیز با استناد به آمار ارائه شده کشورهای چین، هند و کره جنوبی از میان کشورهای آسیایی بیشترین سهم از دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند که بر اساس همین آمار در سال 2013 بیش از 274 هزار دانشجوی چینی، در آمریکا به تحصیل اشتغال داشته‌اند که این دانشجویان بیش از 8 میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا سود رسانده‌اند.

در بخش پایانی این گزارش، با اشاره به تلاش عربستان سعودی در افزایش آمار دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا، جهش تعداد دانشجویان عربستانی شاغل به تحصیل در آمریکا از 5 هزار و 237 نفر در سال 2000 به بیش از 53 هزار نفر در سال 2013 نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

پس از ارائه این گزارش، اعضای کمیسیون به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در رابطه با نیاز به برنامه‌ریزی و تدوین سیاست برای جلوگیری از مهاجرت بدون بازگشت نخبگان، الگوگیری از سیاست‌ها و اقدامات کشورهای نخبه‌پذیر، توجه به تجربه موفق کشور چین در برنامه‌ریزی برای بازگشت دانشویان شاغل به تحصیل این کشور و بررسی وضعیت مهاجرت بر اساس رشته و مقطع تحصیلی پرداختند.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاريخ انتشار: 8خرداد 1395، کد خبر: 13950308000540، www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین