پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۸۵۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸
در بیانیه پایانی تجمع دانشجویان انقلابی که در مشهد برگزارشده است، عنوان شد: لوایح تحمیلی FATF راه را برای پروژه نفوذ هموار می‌کند.

شعارسال: دانشجویان عضو دفاتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان تجمع اعتراضی خود که در میدان شریعتی مشهد برگزار شد، بیانیه‌ای صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به این آیه از قرآن که «ﺧﺪﺍوند ﻫﻴﭻ ﺭﺍه سلطه‌ای ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﺮ ﺿﺪ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﺍﺩه‌‌ﺍﺳﺖ»، آمده است: «جبهه انقلابی جامعه دانشگاهی به خاطر ابهامات فراوانی که لایحه ننگین FATF داشت و هیچ‌گاه رفع نشدt مخالف این لوایح بود و آن را پروژه نفوذی می‌دانست که اطلاعات ملت را با دستان دولت به دشمنان کشور می‌داد.».

در این بیانیه تجمع‌کنندگان، خطاب به مردم ولایت مدار ایران بیان شده است: «درحالی‌که لایحه را مجمع تشخیص بررسی می‌کند، هشت وزیر دولت نامه‌ای توهین‌آمیز به رهبری نوشته‌اند و تهدید کرده‌اند که اگر C.F.T تصویب نشود، به‌صورت جمعی از دولت استعفا خواهند داد و اما ما جوانان انقلابی تا زنده هستیم، اجازه اهانت و فشار به رهبری را نه‌تنها به هشت وزیر، بلکه به هیچ احدی نخواهیم داد.».

در ادامه بیانیه آمده است:« اکنون‌که گذر لوایح استعماری به ایستگاه مجمع تشخیص مصلحت رسیده است، نگاه تمام محرومان و مستضعفان به عملکرد اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ مجمعی که یادگار امام راحل است و فرآورده انقلاب، روا نیست که زمینه سلطه اجانب را فراهم آورد؛ از ابتدای دولت، وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی نرفته و امروز زمان ‌آن است که رئیس‌جمهور پاسخگو باشد نه طلبکار؛ مدعیانی که می‌گفتند با برجام ارتباط ما با دنیا برقرار خواهد شد و تمام اموال بلوکه‌شده به کشور بازمی‌گردد و تمام مشکلات حل خواهد شد، امروز کجا هستند؟».

در بخش دیگری از بیانیه عنوان شده است: «به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور احساس می‌کند در حال از دست دادن اعتماد مردمی است که در انتخابات به وی اعتماد کردند و رأی دادند و حال سعی در فرار از زیر بار مسئولیت و گره‌زدن مشکلات کشور به مسائل کاملاً فرعی است اما غافل از آن‌که هرچه بیشتر بر رویFATF اصرار کند، سرمایه اجتماعی بیشتری از دست می‌دهد و اما اکنون شاهد فشار بر روی مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم و افرادی که به مجلس و شورای نگهبان فشار می‌آوردند که این طرح تصویب شود و مخالفان این لایحه را افراد بی‌منطقی خطاب می‌کنند، امروز به سراغ مجمع تشخیص رفته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر اتفاقی هم برای مردم رخ دهد، مسبب آن دولت است نه موضوع دیگر و رئیس‌جمهور باید پاسخگو باشد؛ شخص وزیر امورخارجه در مجلس گفت نمی‌تواند تضمین دهد که با پیوستن به چنین لوایحی مشکلات حل می‌شود اما چطور شده که امروز مواضع دولت و رئیس‌جمهور تغییر کرده است؟ ۶ سال است که رهبر انقلاب مدام می‌گویند اقتصاد مقاومتی، اما آقایان هیچ کاری نمی‌کنند و فقط می‌گویند مذاکره!».

تجمع‌کنندگان امروز در بیانیه پایانی تجمع خود ذکر کردند: «ای دولت‌مردان، بهتر نیست به‌جای بازی‌های سیاسی و فریبکارانه برای تصویب این طرح، سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و استقلال اقتصادی را الگو و سرمشق امور خود قرار دهید؟! مگر ما از برجام درس نگرفتیم که نتیجه اعتماد به آمریکا و غرب، چیزی به‌جز ذلت و عقب‌ماندگی برایمان به ارمغان نمی‌آورد؟ مگر مسبب کوچک شدن سفره مردم، نداشتن مدیریت کارآمد و افزایش بی‌سابقه نقدینگی نیست؟!».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «مشکل امروز این است که عده‌ای می‌خواهند هیچ برنامه‌ای نداشته باشیم تا به سمت بن‌بست و بحران برویم و بعد آن‌ها بگویند راه‌‌کار، نگاه به خارج است؛ این نگاه تنها مربوط به این دوره نیست و سیاست‌های تعدیل اقتصادی دوران سازندگی هم در این راستا بود؛ باید بعد از ۴۰ سال به این نتیجه برسیم که غرب و اروپا که هیچ‌وقت دلشان به حال ما نسوخته است و هر موقع با آن‌ها توافقی کرده‌ایم، اوضاع خراب‌تر شده است؛ مگر باسیاست‌های تحمیلی تعدیل اقتصادی کشور را به تورم ۵۰ درصد نرساندند؟».

در ادامه این بیانیه اعلام شده است: «هنوز تیتر‌های مضحک در مورد پایان تحریم‌ها پس از برجام را از یاد نبرده‌ایم که برخی ادعا کنند اگر این لوایح تصویب نشود، منزوی می‌شویم! بنابراین همان تجربه شکست‌خورده برجام مجدداً در حال تکرار است و متأسفانه تجربه‌ناپذیری یکی از شاخصه‌های دولت فعلی و حامیان آن است و این تجربه ناپذیری یعنی دولت و بخشی از مجلس نیز و پیاده‌نظام سیاسی و نخبگانی یک جریان سیاسی خاص یا با دروغ‌پراکنی و یا با سکوت، دو لبه یک قیچی شده‌اند و به منافع ملی ضربه می‌زنند.».

در بخش دیگری از این بیانیه تأکید شده است:« اکنون‌که خودباختگان غرب‌گرا قبح قانون را شکسته‌اند و دهان منتقدان را بسته‌اند، نوبت شما اعضای انقلابی مجمع تشخیص مصلحت نظام است که نقش خود را ایفا کنید؛ توقع مردمان و نخبگان از شما بسی بیشتر از آن است که منفعل و در حکم ناظر باشید؛ زمان رخ نمودن عقلانیت انقلابی و همراه ساختن اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌واسطه تحلیل‌های کاملاً تخصصی است؛ تجربه ثابت کرده است زمانی‌که از عقلانیت انقلابی فاصله گرفته‌ایم کشور ضرر کرده است.».

در ادامه این بیانیه آمده است: «باید در مقابل اقدامات غیرتخصصی و غیرقانونی عده‌ای برای تحمیل لوایح استعماری قد علم کرد؛ به گفته رهبر انقلاب مجمع در مواقعی که مصلحتی مهم وجود دارد و نظر مجلس شورای اسلامی را بر تشخیص شورای نگهبان ترجیح می‌دهد، باید توجه کند مصلحتی که تحت عنوان ثانویه است، طبعاً باید بسیار مهم، مسجل و واضح باشد و با نظر اکثریت قاطع و قابل‌قبول مجمع، آن‌هم برای مدتی معین و موقت اعمال شود.».

در پایان این بیانیه اعلام شده است: «بر همگان واضح است که آن مصلحتی که مورداشاره رهبری است و تأکیدی که به واضح بودن آن دارند، در مورد لوایح استعماریFATFهرگز محقق نمی‌شود زیرا بسیاری از مجموعه‌های انقلابی در بررسی‌های تخصصی که پیرامون این لوایح شکل دادند، این نکته را گوش زد کرده‌اند که تصویب این لوایح به‌طور حتمی به ضرر ملت ایران تمام خواهد شد اما در مقابل عده‌ای ذیل منطق وادادگی و غیرکارشناسی و انجام اعمال کاملاً غیرقانونی، سعی در به تصویب رساندن این لوایح را دارند.».

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:6بهمن1397 ، کدخبر: 355306: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
اخه بگو مجلس و شورای نگهبان هنوز دچار ابهام هستند اونوقت شما نخونده و ندیده با چی مخالفت میکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین