پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
از سال 2017 هر سال ایران ارتقاء دو تا سه پله‌ای را در جایگاه ثبت پتنت کسب کرده است. این مسیر اگر با همین روند ادامه یابد تا سال 1404 ایران جزء 25 کشور برتر جهان در حوزه مالکیت فکری قرار می‌گیرد.

شعار سال: به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اقدامات مهم کانون پتنت در سال جاری گشایش آکادمی آموزش است. آکادمی که از زمان افتتاح تا کنون فعال وارد میدان شده تا خدمات با کیفیت هرچه بیشتر به مخترعان ایرانی ارائه شود. همچنین کانون برای توسعه فعالیت های خود دفاتر مالکیت فکری را در دانشگاه ها راه اندازی کرده است و این آکادمی وظیفه ساماندهی فعالیت این دفاتر را بر عهده دارد.

مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت توضیحات بیشتری درباره فعالیت های این آکادمی ارائه داد و گفت: آموزش یکی از فعالیت های مهم در دفاتر مالکیت فکری است و وجود این آکادمی کمک می‌کند تا دفاتر از نظر آموزشی در بستر مناسبی قرار گیرند. از سویی محتوای آموزشی برای آنها تحلیل و اجرایی شود و در نهایت مدرسان دوره های آموزشی به روز تری را برگزار کنند. البته در سال جاری کانون تفاهمنامه ای را با دانشگاه آزاد منعقد کرد که با اجرای آن تعداد دفاتر مالکیت فکری با رشد دو برابری تا پایان امسال روبرو می شود.

ضیغمی در بخش بعدی سخنان خود به حجم فعالیت های کانون در سال جاری اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها با رشد 50 درصدی امسال مواجه شد. همچنین دفتر مالکیت فکری کانون پتنت در چین راه اندازی شد. با توجه به این موفقیت در نظر داریم سال آینده همکاری با سایر کشورها را آغاز کنیم و در این کشورها دفاتر کانون را راه اندازی کنیم.

به گفته وی، در سال 2017 ایران با ثبت 117 پتنت در اداره ثبت اختراع امریکا در رتبه 38 پس از امارات قرار داشت اما در سال 2018 با ثبت 157 پتنت در جایگاه 36 قرار گرفتیم و توانستیم امارات را پشت سر بگذاریم. بنابراین اگر همین روند دنبال شود و هر سال جایگاه ایران دو تا سه رتبه ارتقاء یابد تا سال 1404 جزء 25 کشور برتر جهان در حوزه مالکیت فکری قرار می گیریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت معاونت علمی و فناوری، تاریخ 17 بهمن 97، کد مطلب: 42131: www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین