پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۸۷۶۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از جزئیات آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۹۸ خبر داد و گفت: این آزمون در هفت گروه، جمعه سوم اسفند‌ماه ۹۷ برگزار می‌شود.وی عنوان کرد: برای شرکت در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد ۸۴ هزار و یک نفر زن و ۱۱۱ هزار ۵۹۹ نفر مرد هستند. به‌عبارت‌ دیگر ۴۲,۹۵ درصد داوطلبان زن و ۵۷.۰۵ درصد آنان مرد هستند.

شعار سال: حسین توکلی اظهارکرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸ در هفت گروه آموزشی و ۲۴۵ کد رشته امتحانی برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه نوبت دوم یا شبانه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها از سه‌شنبه ۶ آذرماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز و با در نظر گرفتن مهلت تمدیدشده پنج‌شنبه ۱۵ آذر ۹۷ پایان پذیرفت.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به ضوابط هر داوطلب بر اساس علاقه فقط می‌توانست در یک کدرشته امتحانی بر اساس ضوابط مندرج در دفترچه ثبت‌نام و شرکت در آزمون، ثبت‌نام و در آزمون آن شرکت کند. بر اساس مقررات اعلام‌شده داوطلبان ضرورت داشته پس از مطالعه دقیق ثبت‌نام آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸ که هم‌زمان با شروع ثبت‌نام، بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت و همچنین اطلاعیه تکمیلی این سازمان که در روز شنبه سوم آذرماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده شد، در صورت واجد شرایط بودن در مهلت تعیین‌شده شخصاً به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام اقدام کند.

وی عنوان کرد: برای شرکت در آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر ثبت‌نام نموده‌اند که از این تعداد ۸۴ هزار و یک نفر زن و ۱۱۱ هزار ۵۹۹ نفر مرد هستند. به‌عبارت‌ دیگر ۴۲,۹۵ درصد داوطلبان زن و ۵۷.۰۵ درصد آنان مرد هستند.

آمار داوطلبان ثبت‌نام کننده دوره دکتری

توکلی توضیح داد: از میان ۱۹۵ هزار و ۶۰۰ داوطلب ثبت‌نام کننده آزمون دوره دکتری، تعداد ۱۱۷ هزار ۳۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۳۹۵ در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۴۸۶ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۵۱ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۹ هزار ۸۳۲ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۳ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۱۲ نفر هم در گروه آزمایش زبان ثبت‌نام و در آزمون مربوط شرکت خواهند کرد.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور بیان کرد: آمار داوطلبان ثبت‌نام کنندگان برای دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۸ نسبت به آمار ثبت‌نام کننده نسبت به آمار ثبت‌نام کننده در آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۹ هزار و ۱۰۶ نفر کمتر است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام‌شده کارت شرکت در آزمون و برگ راهنما مربوط از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد و لذا داوطلبان ضرورت دارد از روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن‌ماه ۹۷ تا ساعت ۲۴:۰۰ پنج‌شنبه دوم اسفندماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به دریافت پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنما مربوط اقدام کند.

توکلی ادامه داد: براساس برنامه پیش‌بینی‌شده آزمون دوره دکتری نیمه‌متمرکز سال۹۸ جمعه سوم اسفند۹۷ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. مرحله اول آزمون تمرکز است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود و بدیهی است که پس از برگزاری آزمون کارنامه‌ای شامل نمرات خام، تراز، نمره کل و سایر اطلاعات دیگر در هفته آخر فروردین‌ماه ۹۸ در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌شوند براساس برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده در نیمه اول اردیبهشت‌ماه ۹۸ اقدام به انتخاب رشته نموده و با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی یا آزمون متمرکز که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه داوطلب به کد رشته محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار 18 بهمن 97، کدخبر: 359071، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۸
0
0
تحصیلات تکمیلی عملا سر کاریه نباید دنبالش میرفتم از اول
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین