پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۷۷۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
با ادامه تنش لفظی میان مقام‌های رم و پاریس، دولت فرانسه امروز اعلام کرد که سفیر خود را از ایتالیا فراخوانده است.

شعار سال : با ادامه تنش لفظی میان مقام‌های رم و پاریس، دولت فرانسه امروز اعلام کرد که سفیر خود را از ایتالیا فراخوانده است.
 دولت فرانسه روز پنج‌شنبه در اقدامی که در تاریخچه اتحادیه اروپا بسیار نادر است، در واکنش به اظهارات مقام‌های ایتالیایی در حمایت از معترضین فرانسوی، سفیر خود را از رم فراخواند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه پاریس دلیل فراخواندن سفیر، «مداخلات ایتالیا در امور داخلی» فرانسه عنوان شده است.

در بخشی از بیانیه وزارت خارجه فرانسه با اشاره به اینکه اقدامات ایتالیا علیه فرانسه از زمان جنگ دوم جهانی بی‌سابقه است، آمده است: «تمام این اقدامات، شرایطی بغرنجی ایجاد می‌کند که سوالاتی را در مورد نیات دولت ایتالیا در مورد فرانسه، به وجود می‌آورد.»

از چند ماه پیش که دولت ائتلافی راستگرای ایتالیا روی کار آمده، روابط میان رم و پاریس به شدت تنش‌آمیز شده است. این تنش‌ها در روزهای اخیر، پس از دیدار «لوئیجی دی مایو» معاون نخست‌وزیر ایتالیا با دو تن از رهبران جنبش اعتراضی مردم فرانسه در حومه پاریس، تشدید شده است.

دی مایو که رهبر حزب «پنج‌ ستاره» ایتالیا است، روز سه‌شنبه با انتشار تصویری از دیدارش با رهبران اعتراضات فرانسه، در توییتر نوشت: «نسیم تغییر از آلپ عبور کرده است.»

در پی این دیدار، وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اقدام این مقام ارشد ایتالیایی را «تحریک‌آفرینی جدید» توصیف و تأکید کرد که چنین اقدامی «بین کشورهای همسایه و شرکایی که در قلب اتحادیه اروپا قرار دارند، غیرقابل قبول است.»

دی مایو ماه گذشته میلادی هم با اشاره به فشار فرانسه به ایتالیا برای میزبانی از پناهجویان آفریقایی، اقدامات پاریس در لیبی و دیگر کشورهای آفریقایی را عامل بروز بحران انسانی توصیف کرد و گفت فرانسه هرگز «از استعمارگری در ده‌ها کشور آفریقایی دست برنداشته است.»

پس از آن اظهارات نیز فرانسه سفیر ایتالیا را پاریس را احضار و به موضع‌گیری معاون نخست‌وزیر ایتالیا اعتراض کرد.

در سال‌های اخیر با ظهور و رشد جریان‌های ملی‌گرا و دست راستی در اروپا، رقابتی جدی میان سیاستمداران سنتی حامی اتحادیه اروپا و احزاب موسوم به «اروپاستیز» درگرفته است. همین امر موجب دو دستگی در اتحادیه اروپا شده و کشورهایی که اکنون دولت‌های راستگرا دارند، به مرور در حال مقاومت در برابر مواضع کشورهایی چون آلمان و فرانسه هستند.
فرانسه سفیر خود را از ایتالیا فراخواند
توییت جنجالی معاون نخست‌وزیر ایتالیا

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته زا خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:18بهمن 1397، کد خبر:13971118000619،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۹
0
0
اینا چشون شد یهو، کشورهای اروپایی از این سیاست های تهاجمی نداشتن نسبت به هم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین