پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
معاون وزیر کار با اشاره به اینکه پیگیر ارسال مصوبه حق مسکن کارگران به هیأت دولت هستیم گفت: تلاش می‌کنیم این مصوبه تا پایان امسال از سوی هیات دولت به تصویب رسیده تا سریعتر اجرایی شود.
شعارسال: با تصویب اعضای شورای عالی کار حق مسکن کارگران به 100هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس حق مسکن کارگران که پیش از این 40 هزار تومان بود با افزایش60 هزار تومانی به100 هزار تومان رسید.

با توجه به این که حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران است که باید از تصویب هیأت وزیران بگذرد، درصورت تصویب نهایی آن، از فروردین ماه سال 98 حق مسکن در فیش‌های حقوقی همه کارگران مشمول قانون کار 100 هزار تومان منظور خواهد شد.

در حال حاضر حق مسکن کارگران40 هزار تومان است که مطابق مصوبه شورای عالی کار در سال 1393 از 20هزار تومان به 40 هزار تومان رسید؛ اما مصوبه آن زمان به دلیل عدم تصویب هیات وزیران هرگز عملیاتی نشد تا این که در سال 1395 مصوبه کمک هزینه مسکن تمام کارگران مشمول قانون کار از تصویب هیات وزیران گذشت و پس از ابلاغ در سراسر کشور به اجرا درآمد.

در حال حاضر بیش از 60درصد دریافتی کارگران صرف هزینه اجاره بهای مسکن می‌شود.به گفته مقامات کارگری اگر کارگران قبلاً یک سوم دریافتی خود را صرف اجاره بها می‌کردند امروز باید بیش از دو سوم حقوق خود را برای اجاره مسکن هزینه کنند.

*آخرین وضعیت حق مسکن کارگران

حاتم شاکرمی ، معاون امور روابط کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت مصوبه حق مسکن 98 کارگران گفت: کارهایش انجام شده بود و قرار بود امضاهای آخر آن انجام شود تا به هیأت دولت فرستاده شود. ارسال مصوبه حق مسکن کارگران به هیأت دولت ساختار خاصی دارد.به غیر از صورت جلسه امضا شده باید فرمت خاص هم به امضا برسد. باید به ضمیمه امضای اصلی اعضای شورای عالی کار برسد.این فرمت تهیه شده بود. اما پیگیر آخرین نتیجه هستم.

وی ادامه داد:با توجه به تجربه قبلی، تلاش می‌کنیم این مصوبه تا پایان امسال از سوی هیات دولت به تصویب رسیده تا سریعتر اجرایی شود.بعضی از مصوبات دولت در کمیسیون های کارشناسی بررسی می شود. اما این مصوبه با توجه به اینکه در شورای عالی کار به تصویب رسیده، نیاز به بررسی در کمسیون ندارد. فرآیند آن نسبت به سایر مصوبات دولت کوتاه تر است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1397 ، کدخبر: 1944140 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
0
0
افزایش حق مسکن 100 هزار تومنی کجای افزایش هزینه های مربوط به اجاره و خرید خونه رو میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین