پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کارشناس حوزه صنعت با اشاره به افزایش نگران‌کننده میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان گفت: با احتمال قطع همکاری طرفین احتمال دارد کیفیت تولید قطعه نیز فدا شود.وی افزود: همه کارخانه‌ها و صنایع بزرگ همیشه در جریانی از بدهکاری و طلبکاری قرار دارند و امور می‌گذرانند؛ چیزی که الآن نگران‌کننده شده این است که این بدهی از حد منطقی خودش عبور کرده و در حال حاضر خطرناک شده است، اما ذات بدهی در فعالیت‌های اقتصادی به‌طورکلی چیز بدی نیست و اصلاً جزئی از کار است.

شعار سال: امیرحسن کاکایی با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات در صنعت خودرو بدهکاری سنگین خودروسازان به شرکت‌های قطعه‌ساز است که باعث بروز مشکلاتی برای قطعه‌سازان شده است، گفت: این را باید بدانیم که خودروسازها دلشان نمی‌خواست بدهکار به قطعه‌سازان باشند و این نکته قابل‌تأمل است که بدهکاری لزوماً بد نیست.

وی افزود: همه کارخانه‌ها و صنایع بزرگ همیشه در جریانی از بدهکاری و طلبکاری قرار دارند و امور می‌گذرانند؛ چیزی که الآن نگران‌کننده شده این است که این بدهی از حد منطقی خودش عبور کرده و در حال حاضر خطرناک شده است، اما ذات بدهی در فعالیت‌های اقتصادی به‌طورکلی چیز بدی نیست و اصلاً جزئی از کار است.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم‌وصنعت ایران درباره میزان بدهی خودروسازان توضیح داد: من اعداد مختلفی در مورد میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان شنیده‌ام؛ مثلاً ۲۰ هزار میلیارد، ۲۵ هزار میلیارد، خود قطعه‌سازها اعلام می‌کنند که رقم بدهی خودروسازان بالای ۲۰ هزار میلیارد تومان است که این عدد کم‌کم نگران‌کننده می‌شود.

کاکایی با اشاره به اینکه بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان نگران‌کننده می‌شود، گفت: وقتی موضوعی نگران‌کننده باشد آدم‌ها دیگر به هم اعتماد نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در یک جریان جاری اقتصادی همه به هم اعتماد می‌کنند و در یک برنامه درازمدت باهم همکاری می‌کنند، ولی وقتی‌که شما احتمال بدهید هر آن ممکن است همکاری شما و طرف مقابل قطع شود این رابطه اقتصادی دچار مشکل می‌شود و درنتیجه این خطر وجود دارد که کیفیت هم در این میان فدای این بی‌اعتمادی شود.

کارشناس حوزه صنعت تأکید کرد: در حال حاضر خودروسازها همچنان روی کیفیت پافشاری می‌کنند. حال باید منتظر باشیم تا ببینیم چه می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه ازاد اسلامی تاریخ انتشار 26 بهمن 97، کدخبر: 360729، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین