پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می گوید جزییات اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور مشخص نیست و قراراست درباره آن بحث و گفت‌وگو شود.

شعار سال :عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات می گوید جزییات اصلاح ساختار بودجه ریزی کشور مشخص نیست و قراراست درباره آن بحث و گفت‌وگو شود.

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح ساختار بودجه گفت: بودجه سال 98 با اصلاحاتی که پس از نکاتی که مقام معظم رهبری متذکر شدند، بر روی آن انجام گرفت به واقعیت های جامعه نزدیک تر شده است.

بودجه 98 منطبق بر واقعیت است
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: یکی از پارامترهایی که نشان دهند واقعیت بودجه سال 98 است این است که بودجه پروژه های واقعی و متناسب باتوان تخصیص اعتبارات لحاظ شد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در سال های گذشته شاهد بودیم برای پروژه ها بودجه های بالایی در نظر گرفته می شد اما در گزارش تفریغ بودجه مشخص می شد که  تنها 30 درصد بودجه تخصیص داده شد بنابراین دولت برای سال 98 اعداد و ارقامی را لحاظ کرد که از عهده آن بر می آید.

گراف لایحه بودجه 98
 وی گفت: به عبارتی دولت اگر توان پرداخت 70 میلیارد تومان برای یک پروژه را دارد دیگر بودجه 100 میلیاردی لحاظ نکرده است که در آینده نتواند اعتبار پیش بینی شده را پرداخت کند، این کار باعث شده میزان رقم درآمد های دولت نیز کاهش یابد و منطبق بر واقعیت ها شود.

یوسفیان ملا  به شاخصه دیگر واقعی شدن بودجه 98 اشاره کرد و بیان داشت: دولت برای پیش بینی اعتبار برای پروژه های عمرانی اولویت زمان را نیز در نظر گرفته است به نحوی که پروژه هایی که رو به اتمام هستند در اولویت تخصیص اعتبار قرار گرفته اند تا هر چه زودتر به بهره برداری رسیده و توسعه کشور رقم بخورد.

بودجه 98 تک سقفی شد
این نماینده مجلس با اشاره به دو سقفی بودن بودجه اظهار داشت:  دولت لایحه بودجه سال 98 را دو سقفی ارائه کرده بود تا مجلس و نمایندگان در صورت افزایش اعتبارات بخشی از ردیف ها تا سقف دوم پیش بروند اما این موضوع در کمیسیون تلفیق به یک سقف تغییر کرد تا بودجه سال آینده با ساختار و واقعیت جامعه همخوانی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس در خصوص اصلاح ساختار اقتصادی که اخیرا بر آن تاکید شده است، گفت: قراراست موضوع اصلاح ساختار اقتصادی و بودجه کشور مورد بررسی قرار گیرد ولی همچنان جزییات این اصلاح ساختاری مشخص نشده است.

شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ،تاریخ انتشار:26بهمن 1397 ، کد خبر:418214،www.icana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین