پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۹۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ در نوبت عصر صحن علنی روز شنبه ۲۷ بهمن ماه، با ۱۱۷ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نفر نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.
شعار سال: نمایندگان مجلس در جلسه نوبت عصر امروز مجلس با کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ موافقت کردند.

کلیات لایحه بودجه سال ۹۸ در نوبت عصر صحن علنی امروز (شنبه ۲۷ بهمن ماه) با ۱۱۷ رأی موافق، ۸۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نفر نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

مطهری در جریان رأی‌گیری درباره کلیات بودجه خطاب به نمایندگان اعلام کرد که در این رأی‌گیری مصالح کشور را در نظر بگیرید.

وی همچنین با دادن فرصت بیشتر از حد معمول به نمایندگان برای ارائه رأی به آن‌ها اعلام کرد که هنوز ۳ نفر باقی مانده‌اند که هنوز رأی نداده‌اند و شاید تصویب کلیات بودجه به یک رأی بستگی داشته باشد.

مطهری نایب رئیس دوم که در غیاب لاریجانی اداره نوبت عصر را بر عهده داشت در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه از نمایندگان خواست تا بر اساس درخواست تعدادی از فراکسیون‌ها رأی‌گیری درباره کلیات بودجه را به فردا موکول کنند و بر این اساس از وکلای ملت خواست در این مورد رأی خود را اعلام کنند.

اما نمایندگان با ۱۰۲ رأی موافق، ۱۰۷ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در صحن با برگزاری رأی‌گیری درباره کلیات لایحه بودجه در جلسه فردا مخالفت کردند بر این اساس در ادامه وکلای ملت کلیات بودجه را تصویب کردند.

همچنین در میان سخنرانی محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، تعدادی از نمایندگان صحن علنی مجلس را ترک کرده که این موجب شد مجلس از حد نصاب بیوفتد.

این افراد قصد «آبستراکسیون» داشتند و تلاش کردند مانع رأی گیری کلیات لایحه بودجه در صحن مجلس شوند؛ محمدرضا تابش، رمضانعلی سبحانی فر، مهدی شیخ، قاسم میرزایی نکو، اعضای فراکسیون امید، صحنه گردان این موضوع بوده و خروج نمایندگان از مجلس را مدیریت می‌کردند.

نهایتا با تذکرات پی در پی علی مطهری نایب رئیس مجلس، افرادی که از جلسه علنی خارج شده بودند مجبور شدند دوباره به مجلس بازگردند.

قرار است مجلس از فردا به صورت دو شیفت جزئیات لایحه بودجه سال ۹۸ را بررسی و تصویب کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397، کدخبر: 6835274 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین