پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 20
کد خبر: ۱۸۹۷۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از موانع جدی برای توجه به اقتصاد آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت، تمرکز بسیار شدید در ساختار تصمیم‌گیری ماست، گفت: طبق گزارشی که همکاران یک‌ماه قبل به بنده دادند در برخی استان‌های ما در سال هزار بخشنامه به مدارس داده شده است.

شعارسال: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از موانع جدی برای توجه به اقتصاد آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت، تمرکز بسیار شدید در ساختار تصمیم‌گیری ماست، گفت: طبق گزارشی که همکاران یک‌ماه قبل به بنده دادند در برخی استان‌های ما در سال هزار بخشنامه به مدارس داده شده است.

سیدمحمد بطحائی در نخستین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد گفت: علم اقتصاد آموزش و پرورش علم جوانی است اما در کشور ما طی همین سال‌ها هم کمتر مورد توجه قرار گرفته است. وی افزود: آنچه باید در گام اول به‌دنبال آن باشیم این است که کدام موانع اجازه پرداختن به این موضوع را نمی‌دهد؟ وی با اشاره به برخی تصمیمات در آموزش و پرورش و ارتقای شاخص‌های کارایی درونی آموزش دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم نسبت به گذشته گفت: نرخ گذر از دوره‌های مختلف نیز ازجمله شاخص‌های کارایی است و نشان‌دهنده آن است که در حوزه اقتصاد آموزش و پرورش توانسته‌ایم گام‌های خوبی برداریم؛ البته منشأ بسیاری از تصمیمات آثار تربیتی آن بوده است.

بطحائی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تصمیماتی گرفته شده که با اقتصاد آموزش و پرورش کاملاً بیگانه بوده و آثار زیانباری به همراه داشته است، گفت: از ذکر مصادیق به علت اینکه برچسب سیاسی به اظهاراتم زده نشود، اجتناب می‌کنم. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: از مهم‌ترین موانع شکوفایی و رشد اقتصاد آموزش و پرورش و پرداختن به اقتصاد آموزش و پرورش، تلقی ناصحیح و برداشت غلط از مفهوم علم اقتصاد آموزش و پرورش است. به محض آنکه بحث اقتصاد آموزش و پرورش مطرح می‌شود ذهن برخی سیاستگذاران به این سمت می‌رود که قرار است در آموزش و پرورش صرفه‌جویی کنیم و آن را در سایر بخش‌ها به‌کار بگیریم. بلافاصله مورد اتهام قرار می‌گیریم که کسانی که به اقتصاد آموزش و پرورش توجه دارند بر جنبه‌های کمی و نه جنبه‌های کیفی تمرکز دارند. وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین موانع ما که اجازه نمی‌دهد در تصمیم گیری‌های خود از ترمینولوژی‌های علم اقتصاد آموزش و پرورش بهره بگیریم تلقی ناصحیح از علم آموزش و پرورش است و همین جاست که جامعه دانشگاهی باید به کمک بیاید. در اینجا به شدت به پتانسیل جامعه علمی و دانشگاهی نیازمندیم.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار: 28بهمن 1397 ، کدخبر: 47995 www.newspaper.hamshahri.org ،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین