پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۲۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳
استاندار کرمانشاه از پیشرفت ۹۲ درصدی بازسازی روستاهای مناطق‌ زلزله‌زده خبر داد.
شعارسال: هوشنگ بازوند صبح امروزپنج شنبه در آیین گازرسانی به ۵ روستای شهرستان دالاهو با حضور وزیر دادگستری اظهار داشت: دولت علی رغم تمام مشکلات مالی۲۵۴ میلیارد تومان را در بحث گازرسانی برای ۲۶۲ روستا در نظر گرفته است.

وی با اشاره به خسارات زلزله سال گذشته غرب کشور افزود: این زلزله به ۱۰۴ هزار واحد خسارت وارد کرد که ۶۷ هزار واحد از آن تعمیری بود و تا امروز ۶۴ هزار واحد برای دریافت تسهیلات بازسازی در بانکها ثبت‌نام کرده‌اند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: همچنین از ۳۷ هزار واحد احداثی نیز کار ۲۵ هزار واحد تمام شده مابقی حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا پایان خرداد ۹۸ بازسازی روستاها به پایان می‌رسد.

وی با تصریح اینکه بازسازی روستاها ۹۲ درصد پیشرفت دارد، ادامه داد: همچنین بازسازی واحدهای شهری با ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو بوده و تا پایان سال ۹۸ به اتمام می‌رسد.

بازوند در مورد وضعیت امهال وام‌های زلزله‌زدگان نیز گفت: تاکنون ۲۳۱۴ میلیارد تومان امهال شده و باقیمانده‌ها نیز وام‌های بیش از ۲ میلیارد تومان است که به زودی تعیین تکلیف می‌شود.

وی با بیان اینکه این زلزله ۵۰۰۰ میلیارد تومان خسارت در پی داشت، تصریح کرد: همچنین این زلزله ۱۰ هزار بار مالی برای دولت به بار آورد.

جهانبخش حیدری فرماندار دالاهو نیز در این آیین اظهار داشت: در این شهرستان بیش از۶۰۰۰ واحد در زلزله آسیب‌ دیده‌اند با استقرار معین آزادراه معین آذربایجان غربی و استاندار کرمانشاه تاکنون واحدهای تعمیری به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی افزود: از ۳۶۳۳ واحد تخریبی که داشتیم تا امروز ۲۵۵۱ واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و قابل سکونت است.

فرماندار دالاهو با اشاره به جمعیت ۴۰ هزار نفری این شهرستان گفت: دالاهو از شهرستانهای هدف گردشگری است که ۳۲۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و شایسته هرگونه خدمت رسانی هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 9 اسفند 1397 ، کدخبر: 4555331 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
من دیگه یادم نمیاد واقعا چند سال پیش زلزله کرمانشاه بود اینا هنوز دارن بازسازی میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین