پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۹۲۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش حباب سکه در بازار خبر داد و گفت: وضعیت عرضه و تقاضا در بازار عادی است.
شعارسال:رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش حباب سکه در بازار خبر داد و گفت: وضعیت عرضه و تقاضا در بازار عادی است.

از روز گذشته قیمت طلا و ارز به میزان بسیار اندک کاهش یافت. تصور می‌شد پس از استعفای محمدجواد ظریف و بازگشت او، این بازار تغییر روند معکوس داشته باشد. پیش‌بینی می‌شد این قضیه بر بازار طلا و ارز تاثیرگذار باشد اما محمدکشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر به خبرنگار رویداد۲۴ می‌گوید: وضعیت خرید و فروش طلا و جواهر پس از انتشار خبر استعفای ظریف در بازار عادی بود و قیمت سکه تمام بهار آزادی به ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، نیم سکه به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه به ۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه گرمی به ۸۴۵ هزار تومان رسید.

او ادامه می‌دهد: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز به ۳۲۸ هزار تومان رسید ضمن انکه حباب سکه نیز کاهش پیدا کرده است. اتفاق جدیدی که در بازار طلا افتاد، استفاده از خودپرداز طلا بود که اقدامی مدرن و جدید است البته تاثیری هم بر فروش طلافروشان ندارد. البته این موضوع از سالهای پیش نیز مطرح بود اما به بهره برداری نرسید.

کشتی آرای در پاسخ به این پرسش که آیا با استفاده از خودپردازها فروش سکه‌های تقلبی در بازار کم خواهد شد یا خیر؟ می‌گوید: مسلما فروش سکه‌های تقلبی کمتر از قبل می‌شود اما تا نهایی شدن این اقدام نمی‌توان نظر داد.

خرید سکه با خودپرداز طلا

گفتنی است؛ دستگاه خودپرداز طلا به منوی فارسی و انگلیسی مجهز است و ۴ نوع سکه را با قیمت لحظه‌ای به فروش می‌رساند که در حال حاضر صرفا دو نوع سکه از جمله سکه بهار آزادی و سکه یک گرمی بانک مرکزی را با قیمت لحظه‌ای مصوب و رسمی به فروش می‌رساند.

دستگاه‌های خودپرداز با امکان فروش انواع سکه طلا و شمش یکی از جدیدترین سخت افزارهای مالی و بانکی به شمار می‌رود که با توجه به محبوبیت خرید طلا به عنوان کالایی برای حفظ ارزش پول در برابر تورم در جهان مورد استقبال قرار گرفته و نصب و استفاده از این دستگاه‌ها در کشورهایی همچون چین، امارت متحده عربی، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی رشد بسیار زیادی داشته و حالا این دستگاه‌ها وارد کشور شده‌اند.

خودپرداز طلا یکی از جدیدترین ماشین‌های اتوماتیک در کشور به شمار می‌رود که چند شرکت در ایران اقدام به طراحی و توسعه آن به صورت ماشین‌های مخصوص فروش طلا یا ماشین‌های ارائه خدمات بانکی و با قابلیت خرید سکه طلا کرده‌اند که از چندی پیش با استقرار دستگاه‌های VTM در بانک‌ها آغاز شد و حالا قرار است خودپردازهای مخصوص خرید طلا با قابلیت خرید سکه طلا وارد صرافی‌ها و مراکز خرید شود.

به اعتقاد کارشناسان دستگاه‌های خودپرداز طلا خرید انواع سکه بانکی وکیوم را تسهیل می‌کنند و با توجه به فروش الکترونیک میزان معاملات و هویت خریدار شفاف است.همچنین راهکاری برای جلوگیری یکی از مهم ترین کلاهبرداری‌ها در معاملات سکه یعنی فروش سکه تقلبی به مردم است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت رویداد 24 ، تاریخ انتشار9اسفند 97 ،کدخبر: 166752، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین