پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۴۹۷
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از کاهش یک و نیم متری تراز آبی دریای خزر طی سال های اخیر خبر داد و عنوان کرد: این کاهش تراز آبی موجب خشک شدن بخش جنوبی تالاب انزلی شده که معضل تصرفات عدوانی توسط جوامع محلی را به دنبال دارد.

شعار سال: قربانعلی محمدپور در نشست بررسی و تبادل نظر درخصوص مخاطرات زیستمحیطی استان که با حضور مشاور ارشد و کارشناسان جایکا در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامهریزی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه مشکلات زیستمحیطی موجود در کشئرهای در حال توسعه بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: پدیدههای ناگوار زیستمحیطی همچون ریزگردها، آلودگی خاک، بیماری جنگلهای زاگرس، از بین رفتن سفرههای آب زیرزمینی و پسماند و فاضلاب مناطق مختلف کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان، مشکل مدیریت پسماند و پسآبهای خانگی، صنعتی و بیمارستانی را داریم، افزود: بخش عمدهای از مشکلات زیستمحیطی تالاب انزلی به کاهش تراز آبی دریای خزر باز میگردد.

محمدپور، صنوبرکاری، تالابخواری و انباشت رسوبات بالادست را از دیگر مشکلات تالاب انزلی دانست و یادآور شد: براساس آخرین گزارشات دانشگاه تهران سالانه یک سانتیمتر از عمق تالاب کم میشود.

وی، پهنه آبی تالاب انزلی را حدود 19 هزار هکتار دانست و خاطرنشان کرد: عمق تالاب در حال کاهش پیدا کردن است و در حال حاضر به 16 هزار هکتار رسیده است. خوشبختانه دولت تدبیر و امید حساسیت ویژهای برای احیای تالاب انزلی دارد.

این مقام مسئول، شهرستانهای رشت، صومعهسرا و انزلی را دخیل در وضعیت تالاب دانست و متذکر شد: در حوزه تالاب انزلی یکصد هکتار رفع تصرف کردهایم و به دنبال پیشگیری از تصرف تالاب هستیم. در این راستا مشارکت تشکلهای زیستمحیطی غیر دولتی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به آغاز فاز دوم فعالیتهای پروژه مدیریت تالاب توسط جایکا، خاطرنشان کرد: فاز دوم تا اردیبهشتماه سال آینده به تمام میرسد و امیدواریم گام خوبی برای احیای تالاب انزلی باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 9 اسفند 97، کد مطلب: 97120904954: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین