پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۶۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹
ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت:مبارزه گسترده با پدیده تالاب‌خواری از ابتدای امسال در گیلان وارد مرحله جدیدتری شده است.

شعار سال:فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان گفت:مبارزه گسترده با پدیده تالاب‌خواری از ابتدای امسال در گیلان وارد مرحله جدیدتری شده است.

گشت‌های شبانه‌روزی برای جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست در عرصه‌های طبیعی استان، کشف و ضبط انواع سلاح‌های شکار قاچاق از متخلفان، جمع‌آوری گسترده دام‌های صید آبزیان و زنده‌گیری پرندگان مهاجر و مبارزه جدی‌تر با پدیده شوم تالاب‌خواری از برنامه‌هایی است که به شدت در گیلان دنبال می‌شود.

گیلان با داشتن عرصه‌های طبیعی فراوان و چشم‌نواز و تالاب‌های گسترده و زیبا در مناطق مختلف خود، همواره مورد توجه و هجوم تخریب‌کنندگان و شکارچیان غیرمجاز قرار گرفته است به طوری‌که یقیناً بدون اعمال کنترل‌ها و پایش‌های مستمر و ورود دستگاه قضایی امکان سوء استفاده گسترده و تخریب جدی عرصه‌های آن دور از انتظار نیست.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان تلاش عوامل تحت امر این دستگاه برای برخورد با متخلفان را مورد تأکید قرار داد و گفت: از ابتدای امسال اعمال گشت‌های شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت به صورت محسوس و نامحسوس و انجام پایش بازار‌های محلی گیلان در دستور کار قرار گرفته است.

ساسان اکبری‌پور از کشف و ضبط بیش از ۲ هزار و ۶۶۴ مورد انواع ادوات صیدآبزیان و تورآلات زنده‌گیری پرندگان شکاری و مهاجر از ابتدای امسال تاکنون در گیلان خبر داد و عنوان کرد: با انجام پایش‌ها در این مدت ده‌ها فروند انواع قایق موتوری و پارویی و تعداد زیادی سلاح غیرمجاز شکار نیز از متخلفان محیط‌زیستی به دست آمده است.

او کشف و ضبط تعداد ۷۶ قبضه انواع سلاح شکاری از نوع هشت تیر، پنج تیر، دولول و تک لول از متخلفان در حین ارتکاب به جرم را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ۲۹ قبضه از سلاح‌های ضبط شده از انواع سلاح‌های قاچاق و بدون هویت است که در همین ارتباط ۱۳ نفر به همراه مستندات موجود به مراجع امنیتی و انتظامی تحویل داده شدند.

اکبری‌پور جلوگیری از ۱۸۵ مورد تخریب و آلودگی محیط‌زیست در این استان را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: در راستای مبارزه با پدیده تالاب‌خواری نیز پرونده ۱۲ متصرف اراضی ملی که اقدام به تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تالابی استان کرده بودند با مستندات لازم جهت رفع تصرف و برخورد قانونی به مقامات قضایی ارجاع شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان آخرین وضعیت صدور پروانه‌های شکار در این استان را برشمرد و ابراز داشت: تاکنون در استان گیلان چیزی حدود ۲ هزار و ۶۰۰ مورد پروانه شکار پرندگان مهاجر برای بومیان مناطق حاشیه تالاب و علاقه‌مندان به شکار که به صورت قانونمند اقدام به شکار پرندگان مجاز می‌کنند صادر شده است.

اکبری‌پور با بیان اینکه مجموعه اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت محیط‌زیست با قاطعیت کامل و با همراهی نیروی انتظامی استان و حمایت کامل دستگاه قضایی تا پایان فصل شکار و صید ادامه پیدا می‌کند افزود: از مردم و طبیعت دوستان گیلانی انتظار داریم با افزایش مشارکت و مسئولیت‌پذیری در جهت تحقق این اهداف به ما کمک کنند.

طبق برنامه و ضوابط اعلام شده توسط اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان، شکارچیان می‌توانند با گرفتن پروانه شکار به مدت ۲ ماه روز‌های پنجشنبه و جمعه در گیلان پرنده شکار کنند.

طبق همین دستورالعمل صادر شده شکارچیان دارای پروانه در این روز‌ها از اذان صبح تا اذان مغرب می‌توانند برای شکار ۳ قطعه پرنده خشکی‌زی نظیر کبک و ۴ قطعه پرنده آبزی اقدام کنند.

لازم به ذکر است که انجام پایش‌های مستمر و شبانه‌روزی توسط محیط‌بانان و ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان تا پایان اسفند امسال یعنی تا زمان برگشت پرندگان مهاجر به موطن اصلی در سطح تالاب‌ها و بازار‌های استان ادامه دارد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:5آذر1398،کد خبر:7150838،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین