پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۷۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران برای نخستین بار در پنج سال گذشته برای دیدار و انعقاد تفاهم‌نامه به کشور عراق سفر خواهد کرد.
شعار سال: رئیس‌جمهور برای نخستین بار در پنج سال اخیر به کشور عراق سفر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌ جمهور ایران برای نخستین بار در پنج سال گذشته برای دیدار و انعقاد تفاهم‌نامه به کشور عراق سفر خواهد کرد.

این خبر را نخستین بار به‌صورت رسمی حکیم، وزیر امور خارجه عراق در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران و حکیم برای مقدمات این سفر امروز با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.

سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه نیز سفری یک روزه به بغداد داشته و مقدمات سفر رئیس جمهوری ایران به این سفر را فراهم کرده است.

در آبان امسال بود که برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق بعد از رسیدن به منصب خویش در به ایران سفر کرد و در این دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای، روحانی و بیشتر مقام‌های رده‌ بالای کشوری و لشکری ایران دیدار و گفتگو داشت.

از نکات بارز این سفر که فصل تازه‌ای در روابط ایران و عراق محسوب می‌شود، ورود حسن روحانی به عراق است. این کشور بارها اعلام کرده است که در روند تحریم‌های علیه ایران قرار نخواهد گرفت.

حسن روحانی روابط اقتصادی ایران و عراق در حدود ۱۲ میلیارد دلار است و با تصمیم دو کشور قرار است سقف این روابط به مرز ۲۰ میلیارد دلار برسد و انجام این سفر می‌تواند دو کشور را برای رسیدن به این هدف مشترک نزدیک‌ کند.

محمدعلی الحکیم، وزیر خارجه عراق امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: بغداد به در آغوش گرفتن برادران و دوستان خود و مشورت با آنها در چارچوب مسائل سیاسی و دیپلماتیک ادامه خواهد داد. روز یازدهم و دوازدهم این ماه، حسن روحانی رئیس جمهور و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به عراق خواهند آمد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی آنا، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397، کدخبر: 364889 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
0
0
عراق دریچه دور زدن تحریم هاست باید ارتباطات با این کشور رو بیشتر کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین