پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی سوریه با بیان این‌که رئیس جمهوری روسیه به درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای عدم حضور نیروهای ایران در خاک سوریه پاسخ منفی داده است، تأکید کرد که تصمیم‌گیری درباره حضور نیروهای متحد سوریه چون ایران موضوع مختص دولت سوریه است و هیچ گروهی در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست.
شعارسال: «علی سطوف» عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی سوریه در تشریح اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم به اخراج تمام نیروهای خارجی از خاک سوریه در جریان دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و تشکیل کارگروه مشترک در این زمینه ضمن تکذیب این شایعات گفت: نیروهای خارجی در سوریه به دو گروه تقسیم می‌شوند؛ گروه نخست، نیروهای دوستان هستند که به درخواست دولت سوریه به این کشور آمده‌اند. این نیروها، گروه‌های متحد سوریه هستند و همگام با دمشق علیه تروریسم جنگیده‌اند.

سطوف در ادامه افزود که این نیروها، ‌نیروهای روسیه و مستشاران ایرانی و محور مقاومت هستند.

وی تأکید کرد که ادامه حضور این نیروها در سوریه منوط به درخواست دولت این کشور است و هیچ طرف دیگری حق دخالت در این موضوع را ندارد.

عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس ملی سوریه در ادامه گفت: اما گروه دوم؛ نیروهای کشورهایی چون آمریکا و ترکیه و نیز تروریست‌ها با انواع عناوین و القابشان هستند که در هر صورت با تمام ابزارها و راه‌های ممکن از کشور اخراج خواهند شد، چرا که آنها نیروهای اشغالگر هستند و حضورشان در خاک سوریه غیر قانونی است.

وی در خصوص دیدار نتانیاهو با پوتین تأکید کرد که این دیدار فضای مثبتی نداشته و به اعتقاد من نتانیاهو هشدارهایی را نسبت به تلاش این رژیم درباره هر نوع اقدام تجاوزگرانه به خاک سوریه دریافت کرده است.

سطوف ادامه داد: درخواست نتانیاهو از پوتین درباره عدم حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه با پاسخ منفی رئیس جمهوری روسیه مواجه شده است چرا که تصمیم‌گیری درباره این موضوع فقط منحصر به دولت سوریه است و این کشور،‌ خود در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

وی در پایان تأکید کرد که نیروهای مستشاری ایران در سوریه به درخواست دولت سوریه به این کشور آمدند و فقط به درخواست همین دولت است که در خاک این کشور باقی خواهند ماند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1397 ، کدخبر: 734734 ، www.ilnanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
ایران همه منطقه را تحت تاثیر قرار داده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین