پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۳۲۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تصریح کرد: اگر کارت اعتباری ارائه می‌دادیم از این همه مافیای واردات و یارانه و سلطان گوشت و روغن و... راحت می‌شدیم و این متدی پیشرفته و قابل اجرا بود اما نمی‌دانم دولت چرا به این سمت نیامد، قبلا هم گفته‌ام که تصور من این است کسانی در این وزارت‌خانه‌ها خوابیده‌اند و سودهای کلان می‌برند و اجازه چنین اقدامی را به دولت نمی‌دهند.
شعار سال: نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تصریح کرد: اگر کارت اعتباری ارائه می‌دادیم از این همه مافیای واردات و یارانه و سلطان گوشت و روغن و... راحت می‌شدیم و این متدی پیشرفته و قابل اجرا بود اما نمی‌دانم دولت چرا به این سمت نیامد، قبلا هم گفته‌ام که تصور من این است کسانی در این وزارت‌خانه‌ها خوابیده‌اند و سودهای کلان می‌برند و اجازه چنین اقدامی را به دولت نمی‌دهند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره مصوبه اخیر مجلس در مورد ارائه کالابرگ الکترونیکی جهت دریافت کالاهای اساسی توسط مردم گفت: مجلس با این مصوبه دولت را مقید کرده است. بالاخره امروز تشکیل صف‌ها چهره بدی از نظام و انقلاب بعد از چهل سال به نمایش می‌گذارد و به نوعی تداعی‌کننده برگشت به عقب است.

وی با بیان اینکه بنده خودم با کالابرگ موافق نبودم، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی بنده با ارائه کارت اعتباری موافق بودم به این معنا که ما یک کارت اعتباری را به مردم بدهیم که هرزمان و از هرجا و هرچیزی که خواستند را بتوانند تهیه کنند که شامل اقلام اساسی بشود. یعنی با ارائه کارت‌های اعتباری به مردم حق انتخاب بدهیم و صف و این صحنه‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شود را برچینیم تا از هجوم مردم به مغازه‌‌ها و فروشگاه‌ها جلوگیری شود.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی اظهار داشت: این صحنه‌های هجوم مردم به فروشگاه‌ها را ما دیگر نباید ببینیم چراکه خیلی غصه‌آور و نگران‌کننده است. در این موضوع ساز و کار و اختیار توزیع کالا به دست نمایندگان مجلس نیست بلکه دولت مجری و مسئول توزیع است اما وقتی دیدیم دولت به هر دلیل تمهیداتی اتخاذ نمی‌کند و فقط حرف می‌زند این را در لایحه بودجه آوردیم که دولت یکی از این شیوه‌ها را استفاده کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: هنوز هم می‌تواند بحث کارت اعتباری مطرح شود چون وزیر ارتباطات هم قبل از این گفته بود که آمادگی داریم این کار را انجام دهیم و حتی مردم بتوانند از کارت ملی استفاده کنند بنابراین مجلس هم بر این راهکار ورود کرد و یک نوع اختیار و الزام را برای دولت ایجاد کرد.

وی با اشاره به رویکرد مردم در بازگشت به سیستم کوپنی گفت: کوپن را ما هم راضی نیستیم. مجلس هر مصوبه‌ای که داشته باشد ما حمایت می‌کنیم اما اینطور نیست هر مصوبه‌ای که بود همه ما نظر مثبت بدهیم بنده خودم کوپن را بخاطر اینکه تداعی‌کننده برگشت به عقب هست و نوعی سرافکندگی برای نظام است و نمی‌توانم بپذیرم درنتیجه در سایر اظهارنظرهای من، بنده از ابتدا با کارت اعتباری موافق بودم. به نظر من در شرایط کنونی هم کارت اعتباری جا می‌افتد.

نماینده مردم رشت ابراز کرد: از روزی که این موضوع مطرح شد من گفتم تجربه ثابت کرده که دولت در آوردن کالا و توزیع آن به نرخ یارانه‌ای ناتوان است. بنابراین بهتر است یارانه در قالب کارت اعتباری به خریدار پرداخت شود که مردم از هرجا کالاهای اساسی خود را تامین کردند یارانه آن به حساب مردم واریز شود، یعنی یارانه به عنوان اعتبار در کارت فرد وجود دارد اما این پرداخت نشود مگر با خرید کالاهای اساسی مثل گوشت و برنج و... .

جعفرزاده ایمن‌آبادی گفت: بنابراین اگر کارت اعتباری ارائه می‌دادیم از همه این مافیای واردات و یارانه و سلطان گوشت و روغن و... راحت می‌شدیم و این متدی پیشرفته و قابل اجرا بود اما نمی‌دانم دولت چرا به این سمت نیامد، قبلا هم گفته‌ام که تصور من این است کسانی در این وزارت‌خانه‌ها خوابیده‌اند و سودهای کلان می‌برند و اجازه چنین اقدامی را به دولت نمی‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مافیا باعث ایجاد فساد می‌شود؟، گفت: من وقتی می‌گویم  مافیا یعنی به دنبال فساد است، در موضوع کالابرگ نه، تجربه آن داریم که اینگونه نیست فقط از نظر روانی کار خوبی نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ایلنا، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1397، کدخبر: 735895 ، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
در این بازار نابسامان و ناکارامدی دولت یک عده سود بردن عده ای دیگر فقیر شدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین