پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۴۰۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
امروز ضمن بی‌رحمی به زمین، شاهد گسترش بی‌رویه شهرها و توسعه آپارتمان‌سازی هستیم که همه این‌ها نشان‌دهنده این است که موضوع منابع‌طبیعی از مرز خطر عبور کرده و یک تهدید است و این گوشزد می‌کند که حفظ منابع‌طبیعی هم امر ملی و هم امر دینی است.

شعار سال: فتح‌الله حقیقی صبح امروز در مراسم جشن درختکاری با بیان اینکه واقعیت اول، توسعه سرسام‌آور صنعت است، اظهارکرد: علی‌رغم تلاش‌ها، آلایندگی صنایع وجود دارد و واقعیت دوم این است که منابع آبی زیرزمینی کاهش یافته و با توجه به استفاده بی‌رویه، منابع‌آبی از بین رفته است. امروز به لحاظ این دو واقعیت، واقعیت سومی به‌وجود آمده که فرسایش روزافزون خاک است.

وی تصریح‌ کرد: امروز ضمن بی‌رحمی به زمین، شاهد گسترش بی‌رویه شهرها و توسعه آپارتمان‌سازی هستیم که همه این‌ها نشان‌دهنده این است که موضوع منابع‌طبیعی از مرز خطر عبور کرده و یک تهدید است و این گوشزد می‌کند که حفظ منابع‌طبیعی هم امر ملی و هم امر دینی است.

استاندار زنجان، حفظ درختان را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان‌ کرد: ضمن کاشت درخت باید از داشته‌های‌مان نیز حفاظت کنیم. اگر محیط‌زیست و فصای سبز تخریب می‌شود، ظلم به بشریت است و باید به آیندگان پاسخ‌گو باشیم.

حقیقی در ادامه به موضوع معدن‌کاری و تاثیر آن بر عرصه‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: باید توجه لازم بر عملکردها در این حوزه اتفاق افتد و اگر تخلفاتی مشاهده شود، همه مجوزها لغو و اخلال‌گران تحویل دادگستری خواهند شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای حفاظت از منابع‌طبیعی نیاز به قوانین جدید داریم و باید با قدرت آن را اجرا کنیم، افزود: مردم محوری‌ترین افرادی هستند که می‌توانند با تجاوزکنندگان به حریم مقابله کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 17 اسفند 97، کد مطلب: 821541: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
0
0
منابع طبیعی در کشور ما چیزی است که واقعادر معرض خطر وحشتناکی قرار گرفته و باید برای حفظ و نگهداری اون به معنای واقعی عمل کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین