پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۵۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
چما یکی از اعجاب انگیز ترین غارهای یخی دنیا به شمار می رود که مشابه آن در کمتر نقطه ای از جهان پیدا می شود و سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می کند.

شعار سال: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های کوهستانی جنوب غربی کشور است که در ارتفاعات زاگرس قرار گرفته است. بارش‌های سنگین برف در این استان از مهمترین ویژگی‌های زمستانی به شمار می‌رود.

بارش‌های چند متری برف در ارتفاعات و انباشته شدن هر ساله بر روی هم موجب ایجاد یخچال‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری بی نظیر شده است.

تشکیل غار یخی در توده ۴۰ متری برف

غار یخی چما در پی بارش‌ها و انباشته شدن لایه‌های برف و متراکم شدن آن شکل گرفته و در بخش‌هایی از غار ارتفاع برف به ۳۰ تا ۴۰ متر می‌رسد.
سفیدترین و خنک ترین غار جهان را در کوهرنگ ببینید
قندیل‌های یخی و توده‌های بزرگ برف دائمی هستند، این غار یخی در منطقه‌ای قرار گرفته که امکان تابیدن آفتاب وجود ندارد و برف‌های این منطقه هرگز آب نمی‌شوند. برف و قندیل‌های یخی این غار عجیب در تمام فصل‌های سال باقی می‌مانند تا زمستان فرا برسد تا بارش جدید به ذخیره برف این غار یخی افزوده شود.

گذر چشمه آب معدنی در داخل این غار یخی زیبایی این ظرفیت شگفت انگیز گردشگری را چندین برابر کرده است و این آب یکی از گواراترین و پاک‌ترین آب‌های جهان به شمار می‌رود که از دل قله زردکوه در این غار جاری شده است.

گذر چشمه آب معدنی در داخل این غاری یخی زیبایی این ظرفیت شگفت انگیز گردشگری را چندین برابر کرده است

غار یخی چما از آن دسته ظرفیت‌های گردشگری به شمار می‌رود که ارزش سفر و وقت گذاشتن برای مشاهده را دارد، چرا که شرایط ایجاد این غار یخی در هیچکدام از استان‌های کشور در فصل‌های مختلف سال وجود ندارد و تنها در چهارمحال و بختیاری شرایط خاص برای ایجاد این ظرفیت گردشگری بی نظیر ایجاد شده است.

فرماندار کوهرنگ با اشاره به اینکه غار یخی چما یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری شهرستان کوهرنگ به شمار می‌رود، اظهار داشت: شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری به علت بارش‌های سنگین برف مهمترین شهرستان برف گیر کشور به شمار می‌رود که سرچشمه سه رودخانه بزرگ کشور است.

مرتضی زمانپور ادامه داد: بارش‌های سنگین برف در این منطقه موجب ایجاد ظرفیت‌های گردشگری طبیعی از جمله غار یخی چما شده است.
سفیدترین و خنک ترین غار جهان را در کوهرنگ ببینید
وی تصریح کرد: غار یخی چما در مجاورت روستای شیخ علیخان در فاصله ۲۵ کیلومتری چلگرد از توابع بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

خدمات مناسب به گردشگران ارائه می‌شود

زمان پور بیان کرد: انباشته شدن چندین ساله برف در دره‌ای در این منطقه سبب ایجاد غار یخی چما شده است.

غار یخی چما در حال تبدیل به یکی از جذاب ترین ظرفیت‌های گردشگری کشور است و طی سال‌های اخیر ورود مسافر برای مشاهده این اثر گردشگری افزایش یافته است
وی اظهار داشت: سالانه مسافران و گردشگران بسیاری از استان‌های مختلف و همچنین مسافران خارجی از کشورهای مختلف جهان برای مشاهده این ظرفیت گردشگری به شهرستان کوهرنگ سفر می‌کنند.

فرماندار کوهرنگ بیان کرد: غار یخی چما در حال تبدیل به یکی از جذاب ترین ظرفیت‌های گردشگری کشور است و طی سال‌های اخیر ورود مسافر و گردشگران برای مشاهده این اثر گردشگری طبیعی افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: این ظرفیت گردشگری نقش مهمی در ایجاد اشتغال در منطقه داشته است.

فرماندار کوهرنگ اظهار داشت: در حال حاضر زیر ساخت‌های گردشگری در این شهرستان توسعه یافته است و هم اکنون سه هتل و یک خانه معلم در سطح شهرستان فعال است.

وی تاکید کرد: نزدیکی محل‌های اقامت به نقاط گردشگری شهرستان از مهمترین امتیازهای گردشگری در این منطقه به شمار می‌رود.
سفیدترین و خنک ترین غار جهان را در کوهرنگ ببینید
فرماندار کوهرنگ با اشاره به دیگر ظرفیت‌های گردشگری منطقه، بیان کرد: وجود روستاهای تاریخی و بکر، آبشار شیخ علیخان، آبشار تونل سوم، جنگل‌های بلوط، سرچشمه رودخانه‌های زاینده رود و کارون، دشت لاله‌های واژگون، پیست اسکی کوهرنگ و… از دیگر ظرفیت‌های گردشگری منطقه است.

مسافرانی که قصد سفر به شهرستان کوهرنگ و مشاهده جذابیت‌های گردشگری منطقه را دارند می‌توانند به شهرکرد سفر کنند و از مسیر شهرستان فارسان به شهرستان کوهرنگ سفر کنند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:25 اسفند 1397،کدخبر:4564714،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین