پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۵۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴
مشخصات افراد خودنما در صفحات مجازی شامل پرحرفی، خودافشاگری، عدم تحمل تنهایی، جلب توجه کردن، هیجانی کردن حرکات نمایشی، برانگیختگی‌های جنسی، تحریک‌پذیری، رفتار توجه‌طلبانه، متظاهرانه و پرزرق و برق و ...
شعارسال: با مروری بر صفحات مجازی مانند صفحات اینستاگرام و ... شاهد افرادی هستیم که با تصاویر و کلیپ‌هایی در حال نمایش و خودنمایی از چهره و ادا و اطوارهای خویش هستند!

افرادی که عموماً واجد این صفات شخصیتی هم هستند:

پرحرفی، خودافشاگری، عدم تحمل تنهایی، جلب توجه کردن، هیجانی کردن حرکات نمایشی، برانگیختگی‌های جنسی، تحریک‌پذیری، رفتار توجه‌طلبانه، متظاهرانه و پرزرق و برق

این افراد اگر در کانون توجه نباشند یا تحسین و تایید نشوند، تندخو شده، زیر گریه زده و دیگران را ملامت می‌کنند!

اما علل این نمایش چیست!؟

1) اصولاً آدمی بدنبال دیده شدن است که اگر از زمان کودکی صحیح شکل گرفته و تربیت شده باشد، باعث افزایش اعتماد به‌نفس، خودباوری، استقلال و بروز خلاقیت‌های رفتاری زندگی بعدی خواهد شد.

2) ریشه خودنمایی و بروز مانورهای پر‌زرق و برق از طریق آرایش‌های غلیظ و شدید و لباس پوشیدن و ادا و اطوار‌های رفتاری هنگام برخورد با دیگران را باید از دوران کودکی جستجو کرد.

محرومیت‌های دوران کودکی تبدیل به "عقده درونی" شده و چنین شخصی با به نمایش گذاشتن خود، کمبود‌های خود را جبران می‌کند؛ نبود محبت و توجه کافی در دوران کودکی در خانواده، در این حالت شخصیت کودک چون محبت لازم را نگرفته، آسیب دیده و در طول دوران زندگی، احساس نیاز به توجه، مهر و محبت دیگران دارد.

از طرفی؛ توجه و محبت بیش از حد و اندازه، کودک را لوس و پرتوقع می‌کند؛ در چنین خانواده‌هایی بچه‌ها را نمایشی بار می‌آورند.

3) اختلال در هویت

4) کمرنگ شدن ارزشها، عدم توجه به اخلاق درونی و صفات نیک و ارزشمند انسانی

5) تشویق رفتارهای نمایشی از طرف جامعه

6) ارزش‌مداری و تایید دلربایی، جذابیت‌های ظاهری و اغواگری و عشوه‌گری در جامعه

7) به هر مقدار که رفتار و عملکرد فردی در دنیای واقعی نادیده گرفته شوند، به همان میزان روی به نمایش در دنیای مجازی خواهد آورد.

8) همه‌گیری پدیده زشت "فخرفروشی"

9) ضعف اعتماد به‌نفس و خودکم‌بینی این افراد، آنها را از داشته‌های درونی و واقعی خود غافل کرده و رو به ظاهرسازی و جلب توجه می‌آورند.

اشاره ای کوتاه به چند راهکار:

ـ تقویت ارزشهای معنوی

ـ آموزش مهارتهای زندگی در راستای افزایش اعتماد به‌نفس از دوران کودکی

ـ این افراد اغلب از احساسات واقعی خود بی‌خبرند و تبیین احساسات درونی آنها فرآیند درمانی مهمی است.

ـ اصلاح روشهای تربیت فرزند

ـ تاکید و تمرین بر داشته‌های واقعی خویش با بروز خلاقیت‌های علمی، هنری، ورزشی و ...

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 6 اسفند 1397 ، کدخبر: 1638652 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین