پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۶۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید یک عزم جدی در مبارزه با فساد داشته باشیم چند چند خاوری دیگر را باید تجربه کنیم، تا بفهیم فساد وجود دارد .

شعار سال: رسول خضری درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی و تعامل این قوه با دولت در سال 97 بیان کرد: باید گفت انصافا تعامل بین دولت و مجلس بسیار خوب بوده است.

نماینده مردم پیرانشهر با اشاره به برگزاری جلسات رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشاهده کردید هر شخصی که از سوی دولت به مجلس معرفی شد ما آن را قبول و رأی اعتماد دادیم.

وی خاطرنشان کرد: نماینده وکیل ملت و وکیل دولت وکیل الدوله داریم قطعا این دو یکسری اختلافات با یکدیگر دارند اما هرچه که باشد هدف‌شان خدمت‌رسانی به مردم است و باید خاطرنشان کرد برخلاف مشکلات عدیده‌ای که دولت با آن‌ها دست و پنجه نرم کرد عملکرد خوبی داشته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خروج آمریکا از برجام چقدر بر شرایط فعلی اثرگذار بوده است،‌ بیان کرد: قطعا خروج آمریکا از برجام روی این شرایط اثر صد در صدی داشته است به طوری که بحث ساز و کار مالی ما را با اروپا تحت تاثیر قرار داد و مشاهده کردید فرانسه که سردمدار این حرکت بود پا پس کشید؛ زیرا اقتصاد اروپا یک اقتصاد آزاد است.

وی تاکید کرد: چه ما بخواهیم و چه نخواهیم این‌ها از آمریکا حرف شنوی دارند، چین که شریک تجاری ماست امروز مگر چقدر با همکاری دارد؟ 10 درصد همکاری‌هایی که قبل از برجام با ما داشت را ندارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌های مهم دیپلماسی خارجی است هنگام تنفیض حکم ریاست جمهوری هم رهبری بر آن تاکید کردند ما باید در این عرصه یک ساز و کار ایجاد کنیم در غیر اینصورت با رفتارهایی که ایالات متحده دارد به نظر می‌رسد عرصه بر ما تنگ‌تر شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید یک عزم جدی در مبارزه با فساد داشته باشیم چند چند خاوری دیگر را باید تجربه کنیم، تا بفهیم فساد وجود دارد

به گفته خضری اردیبهشت ماه آینده مشکلات اقتصادی و معیشنی ما بیشتر از گذشته می‌شود و نرخ تورم که امروز بنا بر اعلام صدا و سیما حدود 42/5 درصد است دو برابر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که سال 98 سال انتخابات مجلس خواهد بود، جناح‌های سیاسی چه رفتارهایی در پیش خواهند گرفت و شرایط امروز چه تاثیراتی روی انتخاب مردم می‌گذارد، بیان کرد: مردم شرایط را می‌سنجند و می‌بینند معتقدم 90 درصد نمایندگانی که در حال حاضر در مجلس حضور دارند از ورود دوباره باز بمانند و شاید تنها 10 درصد شانس این را داشته باشند که توسط مردم دوباره برگزیده شوند.

نماینده مردم پیرانشهر تاکید کرد: انتخابات سال 98 بسیار سخت خواهد بود.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان با وضعیتی که پیش آمده آن چنان که باید خیلی نمی‌تواند مانند سال‌های قبل در حوزه‌های تبلیغات، تشکلهای سیاسی و کشاندن مردم پای صندوق های رأی پررنگ باشند.

خضری تاکید کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که مجموعه نظام به فکر معیشت مردم باشند و دغدغه رفع اینمشکلات را داشته باشند که متاسفانه نیست و خودش را درگیر لوایحی می‌کند که شاید اصلا در حال حاضر ضرورتی ندارد.

وی ادامه داد: به طور مثال در روزهای آخر سال مجلس درگیر قانون جامع انتخابات بود،‌ یکی نیست بگوید چرا همان روزهای اول مجلس دهم پیگیری نکردید، به نظر من این‌ها از دید مردم پنهان نمی‌ماند. اصلا مشخص نیست چند درصد این مصوبات را شورای نگهبان قبول و چند درصدش را رد می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری مازندمجلس، تاریخ 28 اسفند 97، کد مطلب: 237129: www.mazandmajles.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین