پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
رضا راعي ­­رئيس گنجينه ملي آب ايران گفت: موزه آب در مجموعه سعدآباد تهران، موزه آب يزد واقع در چهارراه امير چخماق، موزه آب بندر عباس واقع در محوطه شرکت آب منطقه‌اي استان هرمزگان، موزه آب اصفهان در مجموعه اداري و فرهنگي سد آبشار واقع در خيابان مشتاق سوم، مقابل دانشگاه پيام نور و موزه آب شاهرود خيابان مصلي، پلاک 43، مجموعه تاريخي تکيه برنجي آماده استقبال از بازديدکنندگان نوروزي است.

شعارسال: موزه‌هاي آب سعد‌آباد، يزد، اصفهان، شاهرود و هرمزگان در ايام نوروز پذيراي مهمانان نوروزي است.

به نقل از ­وزارت نيرو، رضا راعي ­­رئيس گنجينه ملي آب ايران گفت: موزه آب در مجموعه سعدآباد تهران، موزه آب يزد واقع در چهارراه امير چخماق، موزه آب بندر عباس واقع در محوطه شرکت آب منطقه‌اي استان هرمزگان، موزه آب اصفهان در مجموعه اداري و فرهنگي سد آبشار واقع در خيابان مشتاق سوم، مقابل دانشگاه پيام نور و موزه آب شاهرود خيابان مصلي، پلاک 43، مجموعه تاريخي تکيه برنجي آماده استقبال از بازديدکنندگان نوروزي است.

موزه آب يزد

يزد يکي از شهر‌هاي تاريخي ايران است که قدمت جاذبه‌هاي آن سبب شده اين شهر جزو اولين شهر تاريخي، خشتي ايران و دومين شهر تاريخي جهان لقب گيرد. با توجه به فراواني جاذبه‌هاي شهر يزد و بنا‌هاي خشتي، اين که نام اين شهر تاريخي در سازمان يونسکو به ثبت رسيده از آن به‌عنوان يک شهر بين‌المللي هم ياد مي‌شود. ­موزه آب يزد­در شمال ميدان اميرچخماق در يکي از خانه‌هاي قديمي يزد قرار گرفته و به محض ورود به آن مي‌توانيد با تاريخ چند هزار ساله آب در اين مرز و بوم آشنا شويد.

موزه آب اصفهان

واحد گنجينه آب شرکت آب منطقه‌اي اصفهان با فعاليت محوري موزه آب در سال 1382 و موزه آب اصفهان در مجموعه اداري و فرهنگي سد آبشار واقع در خيابان مشتاق سوم، مقابل دانشگاه پيام نور تاسيس شد و متعاقباً با تعاملاتي که با اداره کل آموزش و پرورش به‌عمل آمد بازديد‌هاي دانش‌آموزي با هدف معرفي آثار تاريخي آب، الگو‌هاي مصرف و بهره‌وري قديم آب، منابع، مصارف، بحران‌هاي آبي منطقه، روش‌هاي مصرف بهينه و اهميت آب در موضوع حيات و توسعه پايدار انجام گرفت.

موزه آب هرمزگان

اين طرح از سال 1382 با وسعت 1700 متر مربع شروع و در سال 1384 مورد بهره‌برداري قرار گرفت. طرح مذکور در شمال شرق ساختمان مرکزي واقع شده و شامل دو سالن مجزا با ترکيبي از طراحي و معماري قديمي برگرفته از انواع برکه‌ها و آب‌انبارها، پل، سد و چاه‌هاي معروف بندر لافت است.

موزه آب شاهرود

اولين موزه خصوصي آب کشور در حسينيه تکيه سعادت برنجي شهرستان شاهرود است که 300 شيء مرتبط با فن‌آوري صنعت آب را در خود جاي داده است. اين موزه شامل سه تالار کوچک متصل به هم است که تالار اول آن به معرفي فرهنگ و تمدن کهن آب ايران‌زمين پرداخته و توجه بازديدکنندگان زيادي را به خود جلب کرده است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار:3 فروردین 1397 ، کدخبر: 20190323112926574،www.aryanews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
گردش در هر موزه ای برای همه اقشار جامعه مفید است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین