پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مجلس برای تحقق شعار رونق تولید برای تصویب، اصلاح و ‌یا بازنگری در قوانین کسب و کار آماده است.

شعار سال: اسدالله عباسی اظهار داشت: یکی از پیش‌نیازهای اساسی برای حمایت از اقتصاد ملی وجود و وضع قوانینی است که تحقق این اگر را ممکن می‌کند به همین علت مجلس در سال 98 اهم فعالیت‌های خود را به زمینه‌سازی برای تحقق شعار رونق تولید اختصاص می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ظرفیت‌های بالایی در کشورمان وجود دارد عنوان کرد: ما با تقویت و تکیه بر این توانمندی‌ها می‌توانیم از اقتصاد وابسته به نفت رهایی پیدا کنیم و عملکرد قوه مقننه در همین راستا می‌تواند بسیاری از موانع این هدف را برطرف کند.

عباسی با بیان اینکه زنجیره تولید و اقتصاد کشور در یک سیکل معیوبی قرار گرفته است تصریح کرد:‌ حوزه کشاورزی،‌ نانو تکنولوژی، علوم دانش‌بنیان و بسیاری از ظرفیت‌های موجود در کشور در صورت حمایت جدی دولت و مجلس می‌توانند بنیان اقتصاد ملی را دچار تغییر و تحول کنند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس قانون‌گذاری در راستای رونق تولید و برطرف کردن موانع تولید و صادرات را مهم‌ترین رویکرد مجلس در سال 98 اعلام کرد و بیان داشت: مجلس و کمیسیون‌های تخصصی آن در صورت اقدام عملی دولت آمادگی تصویب و ابلاغ لوایحی در این زمینه را دارند.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون کشور در برخی از حوزه‌های تولیدی و اقتصاد دچار رکود و توقف شده است خاطرنشان کرد: اصلاح و بازبینی در قوانین و شناخت کم‌کاری‌های انجام شده و تلاش براقی رفع آن‌ها از مهم‌ترین تکالیفی است که امسال بر عهده قوه مقننه و قوه مجریه گذاشته شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تولید بنزین در داخل کشور و پیشرفت‌های به دست آمده در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: تجربه نشان داده هر کجا که اراده‌ای وجود داشت پیشرفت‌های خوبی نصیب کشور شد بنابراین مدیریت جهادی در کنار تخصص می‌تواند به ما برای تحقق شعار رونق تولید کمک کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت برای ارائه لایحه اصلاح سیستم بانکی کشور به مجلس تاکنون اقدامی انجام نداده است اظهار داشت:‌ ما در حوزه روابط تجاری و بانکی خوب عمل نکرده‌ایم و این سیستم با گرفتن سودهای کلان از تولیدکنندگان نتوانست از تولید کشور به نحو مطلوبی حمایت کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 7 فروردین 98، کد مطلب: 1973707: www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین