پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
عضو تیم ملی فوتسال بانوان ایران و برترین بازیکن آسیا لژیونر شدن و بازی در کشورهای اروپایی را به عنوان هدفش در سال ۹۸ مطرح کرد و گفت: شهرت زیاد را دوست ندارم.
شعار سال : عضو تیم ملی فوتسال بانوان ایران و برترین بازیکن آسیا لژیونر شدن و بازی در کشورهای اروپایی را به عنوان هدفش در سال ۹۸ مطرح کرد و گفت: شهرت زیاد را دوست ندارم.

 فرشته کریمی در سال ۹۷ موفق شد همراه با تیم ملی فوتسال برای دومین بار قهرمانی در آسیا را تجربه کند و همانند دوره گذشته به عنوان برترین بازیکن آسیا نیز شناخته شود.

کریمی پس از پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا پیشنهاداتی از سوی برخی کشورها از جمله ایتالیا برای بازی داشت به همین دلیل راهی این کشور شد.

فرشته کریمی چند ماهی در ایتالیا تمرین کرد اما بنا بر دلایلی از جمله صادر نشدن روادید موفق به ثبت قرارداد با تیم ایتالیایی نشد به همین دلیل به ایران بازگشت. تیم ملی نیز که پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا به مدت ۹ ماه هیچ گونه فعالیتی نداشت در آستانه بازی دوستانه با روسیه (که هرساله در اواخر سال برگزار می‌شود) اردوهای خود را آغاز کرد.

این بازیکن علی رغم اینکه به صورت رسمی در تیم باشگاهی فعالیت نداشت به اردوی ملی دعوت شد و همین موضوع باعث انتقاد برخی شد. اما کریمی در بازی با روسیه با گلزنی هایش نشان داد در شرایط خوب بدنی قرار دارد و پاسخ منتقدانش را با ارائه عملکرد خوب داد.

در شروع سال جدید فرشته کریمی، درباره هدفش در سال جدید، بازتاب جهانی قهرمانی تیم ملی در آسیا، انتقادهای مطرح شده درباره خودش و… صحبت کرد.


هدفم لژیونر شدن در سال جدید است/ شهرت زیاد را دوست ندارم
* تمام تلاشم را برای رسیدن به اهدافم می‌کنم
تمریناتم را به صورت انفرادی انجام می‌دهم؛ در رشته‌ای مانند فوتسال آمادگی بدنی و جسمانی بسیار تأثیرگذار است. خدا را شکر در این مدت تمرینات بدنسازی استقامتی را انجام داده‌ام. شرایط خوبی دارم و در حالت ایده آلی قرار گرفتم. از عملکردم رضایت دارم چرا که هدف دارم و تمام تلاشم را برای رسیدن به آن انجام می‌دهم. مطمئنم اگر از هدفم دست نکشم، یک روزی این اتفاق رخ می‌دهد.

* قهرمانی در آسیا بازتاب جهانی داشت
تیم ملی در سال ۹۷ بسیار فوق العاده بود. تنها در دو ماه ابتدایی سال تیم ملی اردوهایش را برگزار و پس از آن در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد، برای دومین بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کردیم و در این بین نیز عناوین فردی بسیاری از جمله خانم گلی و برترین بازیکن آسیا نصیب ایران شد. قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در جهان نیز بازتاب خوبی داشت و بازیکنان و مربیان ایرانی در پست‌های مختلف در بین ۱۰ نامزد برتر جهان قرار گرفتند. این عملکرد بسیار خوبی برای تیم ملی فوتسال بانوان ایران بود.

* حضور مدیر فنی مهم است
حضور مدیر فنی مرد در کنار تیم ملی بسیار مهم است چرا که باعث افزایش پتانسیل فوتسال بانوان خواهد شد. مخصوصاً اینکه از نفرات خوبی مانند صانعی و شمس به عنوان مشاور در کنار تیم ملی استفاده شد. در حال حاضر نیز علی رعدی در رأس قرار دارد و این بسیار برای فوتسال زنان خوب است.

* تلخ‌ترین خاطره ورزشی؟
در سال ۹۳ در مسابقات فوتسال غرب آسیا متأسفانه نتوانستم ضربه پنالتی را به گل برسانم و همین باعث شد تا تیم به مقام دومی برسد.

* شیرین‌ترین خاطره ورزشی؟
نخستین قهرمانی ما در قاره آسیا، شیرین‌ترین خاطره‌ام بود. بسیار برایم لذت بخش بود که در این مسابقات موفق شدم عنوان برترین بازیکن آسیا را نیز کسب کنم. این تجربه‌های اول همیشه شیرینی خاص خود را دارد.

* تلخ‌ترین اتفاق زندگی؟
از دست دادن عزیزان همیشه جزو تلخ‌ترین خاطرات محسوب می‌شوند که در این سال من دایی‌ام را از دست دادم و سال تلخی برای من و خانواده ام بود.

* شیرین‌ترین خاطره زندگی؟
شیرین‌ترین خاطره زندگی ام نیز به ورزش مربوط می‌شود. حضورم در ایتالیا برایم بسیار خوشایند بود و موفق شدم تجربه‌های بسیاری در این کشور کسب کنم. امیدوارم این روند ادامه دار باشد.

* ارزیابی ات از مسابقات لیگ ۹۷؟
چون در مسابقات لیگ امسال حضور نداشتم نمی‌توانم نظر بدهم. به نظرم لیگی را می‌توان لیگی پویا دانست که بتواند بازیکنان خوبی به تیم ملی معرفی کند.

* وضعیت قراردادها؟
متأسفانه برخلاف اینکه تصور می‌کنیم شرایط بهتر شود اما عکس آن اتفاق می‌افتد. قرارداد بازیکنان در ایران بسیار پایین است. نسبت به اقتصاد جامعه مبلغ قراردادها پایین است و بازیکنان نمی‌توانند درآمدزایی داشته باشند و بتوانند زندگی خود را ادامه دهند.

* نگاه مردم به فوتسال زنان؟
نگاه مردم بسیار تغییر کرده. در گذشته زمانی که از ما می‌پرسیدند در چه رشته‌ای فعال هستید از شنیدن اینکه در رشته فوتسال فعالیت می‌کنیم، تعجب می‌کنند اما الان وضعیت متفاوت شده و خانواده‌ها نیز از این رشته حمایت می‌کنند.

* نظرت درباره شهرت؟
شهرت به اندازه خوب است. شهرتِ بسیار را دوست ندارم هرچند که این شهرت نصیب ما (دختران) نمی‌شود. امیدوارم در آینده که شهرت بازیکنان بیشتر می‌شود شرایط هم بهتر باشد. همیشه اولین ترین ها، ماندگارتر هستند و لطف خداوند شامل حال من و هم تیمی‌هایم شد تا اولین عنوان برترین‌ها را در آسیا کسب کنیم.

* نظرت درباره تبعیض در ورزش؟
تبعیض در ورزش بسیار ناراحت کننده است و باعث آزار خاطر ما می‌شود. بانوان شاید حتی بیشتر از مردان تلاش کنند و اینکه کسی بخواهد فردی را پایین بکشد آزار دهنده است. در رشته‌های تیمی همه باید با هم تلاش کنند تا تیم نتیجه بگیرد. عنوان‌های فردی در این رشته نیز به حق انتخاب می‌شود. شاید در رشته‌های تیمی یک فردی بیشتر بدرخشد و این نباید باعث آزار کسی بشود.

* در زمان ناامیدی در زندگی چه می‌کنید؟
خیلی کم پیش می‌آید که ناامید شوم اما در شرایطی که ناراحت می‌شوم با ورزش کردن خود را تخلیه و به اهدافم فکر می‌کنم. همین باعث آرامشم می‌شود. دوست دارم کارهایی انجام دهم که مرا به اهدافم نزدیک کند. صد بار هم که عقب بازگردم باز هم فوتسال را انتخاب می‌کنم چرا که این رشته مورد علاقه من است.

* الگوی ورزشی شما کیست؟
از نظر فنی الگوی من علی کریمی است، دوست ورزشی ام نیلوفر اردلان و الگوی هنری مورد علاقه‌ام شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و لیلا حاتمی است.‌
هدفم لژیونر شدن در سال جدید است/ شهرت زیاد را دوست ندارم
* طرفدار استقلال یا پرسپولیس هستید؟
پرسپولیس.

* رشته ورزشی مورد علاقه به غیر از فوتسال؟
در رشته‌های انفرادی تنیس را دوست دارم. تیمی هم فقط فوتسال را دوست دارم.

* آینده فوتسال بانوان را چگونه می‌بینید؟
با حمایت مسئولان قطعاً بهتر خواهیم شد و آینده درخشانی در انتظار آینده زنان فوتسال است. در مدت زمان چهار سال توانستیم دو بار قهرمان آسیا شویم و هرچه حمایت بیشتر شود، بهتر خواهیم شد. می‌توانیم جز سه تیم برتر جهان شویم.

*مهمترین هدفت در سال ۹۸ چیست؟
مهمترین هدفم در سال جدید لژیونر شدن است که بتوانم در کشورهای اروپایی بازی کنم.

* نظرت درباره وضعیت اقتصادی کشور چیست؟
کسانی که در رأس کار قرار دارند باید هر چیزی را برای شادی مردم بخواهند. ما ورزشکاران برای شادی مردم پرچم را به اهتزاز در می‌آوریم و دوست دارم شادی به مردم بازگردد. مشکلات اقتصادی باعث دغدغه مردم شده است. امیدوارم این مشکلات حل شود.

* ایتالیا چگونه بود؟
همه چیز در این کشور به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. امکانات در آنجا خوب است و دغدغه‌هایی که ما در کشور داریم، آنجا وجود ندارد. تمرینات به موقع برگزار و همه چیز حرفه‌ای برگزار می‌شود.

* نظرت نسبت به منتقدانت چیست؟
برخی از انتقادات که ریشه از صفحات مجازی دارد را نمی‌پذیرم. به برخی انتقادات توجهی نمی‌کنم چرا که انتقاد نیست و تنها یک حاشیه است و هدفشان دور کردن من از اهدافم است. هرچیزی که باعث دور شدن از هدفم باشد را پاک می‌کنم و به چیزهایی توجه می‌کنم که مرا به اهدافم نزدیک کند. با عملکرد خوبم جواب تمرینات سختی که داشته‌ام را دادم. انتقادات کادر فنی را می‌پذیرم و برای بهتر شدن تلاش می‌کنم.

* صحبت پایانی:
همیشه گفته‌ام هرچه دارم از خدای خوبم و حمایت‌های خانواده ام است. از هم تیمی‌هایم و کسانی که در این راه کمکم می‌کنند تشکر می‌کنم. شاید نتوانم اسم تمام آنها را ببرم اما تا آخر عمر فراموش نمی‌کنم حتی کسی که یک خوبی کوچک کرده باشد. سال جدید را به مردم ایران تبریک می گویم. امیدوارم سال خوبی پیش رو باشد. مشکلات اقتصادی حل شود تا مردم با آرامش بیشتری زندگی کنند.

شعار سال،بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ،تاریخ انتشار:12فروردین 1398،کد خبر:4572091،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین