پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۸۷۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
جلوس قریب‌الوقوع ولیعهد امپراتور فعلی ژاپن بر تخت قدرت، تاریخ این کشور را با یک نام منحصر به فرد وارد دوره‌ای جدید خواهد کرد.

شعارسال:جلوس قریب‌الوقوع ولیعهد امپراتور فعلی ژاپن بر تخت قدرت، تاریخ این کشور را با یک نام منحصر به فرد وارد دوره‌ای جدید خواهد کرد.

به گزارش از نیپون، با جلوس ولیعهد «ناروهیتو» به عنوان امپراتور ژاپن، تاریخ این کشور وارد دوره جدیدی خواهد شد و طبق یک سنت، برای هر دوره امپراتوری، یک نام تاریخی انتخاب می‌شود.

طبق این گزارش، دوره فعلی، «هی سه‌ ای» خوانده می‌شود که از ۱۹۸۹ آغاز و تاکنون ۳۰ سال به طول انجامیده است.

اول آوریل ۲۰۱۹ میلادی (۱۲ فروردین‌ماه سال جاری)، نام تاریخی دوره بعدی که از اول می (۱۱ اردیبهشت) آغاز خواهد شد به نام دوره «ریوا» اعلام شد. ریوا از ترکیب دو واژه «ری» به معنی نظم یا فرمان و «وا» به معنی صلح و یا توازن تشکیل‌شده است.

۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) «آکی هیتو»، امپراتور ۸۳ ساله ژاپن مقام خود را به فرزندش، شاهزاده ناروهیتو واگذار خواهد کرد و عصر جدید به ریوا تغییر نام می‌یابد که طبق اعلام نخست‌وزیر ژاپن، برای نخستین بار، نامگذاری دوره امپراتوری به‌جای تاریخ ادبیات چینی از اشعار ژاپنی بهره گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا،تاریخ انتشار 12 فروردین 98 ، کد خبر: 370573،ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین