پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 06
کد خبر: ۱۹۹۳۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۷
وزیرعلوم گفت: تلاش ما در وزارت علوم این است که در سال جدید بتوانیم روش بهتری برای حل مشکل کمبود امکانات آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها پیدا کنیم.

شعارسال: منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری، در پاسخ به این مساله که با توجه به بالا رفتن قیمت ارز در سال ۹۷ بسیاری از پروژه‌های آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها نیمه کاره باقی مانده است، اظهار داشت: بالا رفتن قیمت دلار و ناقص ماندن برخی تحقیقات در دانشگاه‌ها یک امر عمومی است و بیشتر بستگی به تحقیقاتی دارد که نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی وارداتی داشته و یا دستگاه و تجهیزات مشابه آن در داخل وجود ندارد و باید وارد شود.

وی ادامه داد: عموم دانشگاه‌ها با افزایش قیمت ارز در سال ۹۷ برای خرید این تجهیزات دچار مشکل شده‌اند و ما امیدواریم که بتوانیم با راهکار‌های موجود این مشکل را برطرف نموده و ارز لازم را با توجه به متوسط قیمت آن محصول تامین نماییم و تلاش ما این است که ارز نیمایی برای چنین دستگاه‌ها و یا تجهیزاتی تامین شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: تلاش ما در وزارت علوم این است که در سال جدید بتوانیم روش بهتری برای حل این مشکل پیدا کنیم و توصیه ما این است که تا حد امکان دانشگاه‌ها از دستگاه‌های ساخت داخل و مواد اولیه مشابه که در داخل کشور تولید شده، استفاده نمایند.

غلامی با اشاره به اینکه این امر علاوه بر تقویت این بخش در کشور مانع از خروج ارز از کشور می‌شود، گفت: استفاده از تجهیزات داخلی موجب می‌شود تا دقت تولیدکنندگان و فناوری‌های استفاده شده، بالا برود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:15فروردین1398 ، کدخبر: 753516: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
0
0
تو همه چی کمبود داریم امکانات ازمایشگاهی استاد خوب و نحوه تدریس..
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین