پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۲۲۲۸۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۱
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست کرده است تا یک تبصره به ماده (۷۷) آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی به منظور تمدید زمان پروانه ورود موقت تجهیزات آزمایشگاهی امانی دانشگاه ها الحاق شود.

شعارسال: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخواست کرده است تا یک تبصره به ماده (۷۷) آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی به منظور تمدید زمان پروانه ورود موقت تجهیزات آزمایشگاهی امانی دانشگاه ها الحاق شود.

با توجه به نیاز دانشگاه ها به تجهیزات آزمایشگاهی و محدودیت های موجود در زمینه خرید و ورود اینگونه تجهیزات، یک راهکار مناسب، استفاده از روش امانی و ورود موقت تجهیزات مزبور است. به این صورت که دانشگاه براساس تفاهمات و توافقاتی که با دانشگاه های خارجی در قالب همکاری های علمی منعقد می نمایند، تجهیزات آزمایشگاهی را به صورت امانی از طرف دانشگاه های طرف توافق، اخذ و به صورت موقت، وارد کشور می نمایند.

ولی به دلیل محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد نظیر کوتاه بودن مدت ورود موقت و بالا بودن تضامین و نظر به ضرورت تسریع امور گمرکی در این خصوص، دانشگاه ها کمتر توانسته اند این نیاز جدی خود را ازطریق این روش تأمین نمایند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای رفع این محدودیت، پیشنهاد الحاق یک تبصره به ماده (۷۷) آئین‌نامه اجرائی قانون امور گمرکی را به دولت ارائه نموده است.

مطابق این پیشنهاد، ورود موقت دستگاه های مطالعاتی علمی، آموزشی، تربیتی، فنی و مهندسی نقشه‌برداری و تجهیزات آموزشگاهی مورد نیاز دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و فناوری و پارک های علم و فناوری از محدودیت های موضوع این ماده مستثنی شده و مدت اعتبار پروانه ورود موقت و تمدید آن، براساس درخواست دانشگاه متقاضی، توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران برای مدت تا دو سال و قابل تمدید مکرر، تعیین می‌شود.

گفتنی است این پیشنهاد در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصاد هیئت دولت است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت دفتر هیئت دولت ، تاریخ انتشار2  مرداد 98، کد خبر:5548 www.cabinetoffice.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین