پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی بیکاری را معضل اصلی کشور توصیف کرد و گفت: اکنون با معضلی بزرگتر از بیکاری روبه‌رو هستیم و آن چالش، فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی است.
شعارسال:نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی بیکاری را معضل اصلی کشور توصیف کرد و گفت: اکنون با معضلی بزرگتر از بیکاری روبه‌رو هستیم و آن چالش، فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی است.

نماینده بهبهان در مجلس شورای اسلامی بیکاری را معضل اصلی کشور توصیف کرد و گفت: اکنون با معضلی بزرگتر از بیکاری روبه‌رو هستیم و آن چالش، فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاهی است.

حبیب‌الله کشت‌زر، میزان بیکاری در بهبهان و آغاجاری را بسیار بالا توصیف کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 25 هزار بیکار در حوزه انتخابیه‌ام وجود دارد که بیشتر آنان تحصیل‌کردگان دانشگاهی هستند.

وی با اشاره به اینکه بهبهان یک شهر نخبه‌پرور است، گفت: بیشتر کسانی که برای کارجویی به من مراجعه می‌کنند تا آنها را به جایی معرفی کنم، در رشته‌های خوب دانشگاهی با معدل بالای 18 فارغ‌التحصیل شده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، کمترین مدرک تحصیلی بیکاران مراجعه‌کننده را لیسانس اعلام کرد و گفت: فوق‌لیسانس و دکترا نیز به وفور در بین بیکاران وجود دارد.

وی بیشتر رشته‌های فارغ‌التحصیلان بیکار را شیمی، فیزیک، ریاضی، حقوق و دیگر رشته‌های تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: اینکه انتظار داشته باشیم در دستگاه‌های دولتی میز و صندلی برای بیکاران گذاشته شود، تصور درستی نیست بلکه باید سرمایه‌گذاران را جذب کنیم و به کارآفرینی بها بدهیم.

کشت‌زر در پاسخ به اینکه چرا این همه تحصیل‌کرده بیکار داریم، گفت: به دلیل اینکه این افراد تحصیل کرده‌اند، انتظار ندارند که جایگاه اشتغال آنها همانند بیکاری باشد که هیچ مدرک دانشگاهی و علمی ندارد.

وی بزرگترین معضل کشور را که مانع اشتغالزایی می‌شود، قوانین دست و پاگیر دانست و گفت: سرمایه‌گذار را با هزاران مشکل جذب می‌کنیم و هنگامی که قرار است مجوز به آنها داده شود، هزاران اما و اگر بر سر راه آنها می‌گذاریم.

وی با انتقاد از شعارهایی که دولت در زمینه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی سر می‌دهد، گفت: دایم شعار جذب سرمایه‌گذار می‌دهیم اما نه تنها بستر لازم را برای او فراهم نمی‌کنیم بلکه با مانع‌تراشی‌ها باعث دلسردی سرمایه‌داران می‌شویم و انگیزه را از آنها می‌گیریم.

نماینده بهبهان از سیاست‌های دولت انتقاد کرد و گفت: از یکسو بیکاری را معضل اصلی کشور می‌دانیم و از سوی دیگر با کاغذبازی‌های اداری مانع از سرمایه‌گذاری می‌شویم.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین، تاریخ انتشار20 فروردین 98، کد خبر: 747726، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین