پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۰۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
بازار املاک این روزها هنوز فعالیت رسمی و فعال خود را آغاز نکرده و به گفته برخی از مشاوران املاک رونق بازار مسکن معمولا در پایان بهار و پس از اتمام مدارس اتفاق می افتد.

شعارسال: بازار املاک این روزها هنوز فعالیت رسمی و فعال خود را آغاز نکرده و به گفته برخی از مشاوران املاک رونق بازار مسکن معمولا در پایان بهار و پس از اتمام مدارس اتفاق می افتد.

 اما ماجرای املاک تجاری و اداری کمی متفاوت تر از املاک مسکونی است به طوری که این املاک معمولا در طول سال مشتری دارند.

بررسی قیمت ها نشان می دهد اجاره واحدهای اداری و تجاری تفاوت هایی با دیگر املاک دارد . بالا بودن هزینه اجاره در عین کسادی بازار برای بسیاری از فعالان اقتصادی سبب شده است، اجاره یک اتاق در یک واحد و حتی یک میز در یک واحد اداری رونق بیشتری بگیرد .

هر چند اجاره اتاق در شرکت ها معمول است اما اجاره میز با افزایش متقاضی در ماه های اخیر روبرو شده است . این میزها اغلب با یک خط تلفن، پریز برق ، امکان دسترسی به آبدارخانه شرکت و البته با شرط کم رفت و آمدی اجاره داده می شوند . در بسیاری از موارد اتاقی در این شرکت ها تحت عنوان اتاق جلسات وجود دارد که استفاده از آن البته مستلزم پرداخت هزینه های بالاتری برای مستاجران اداری میزهاست . به این ترتیب ممکن است ارباب رجوع در بدو ورود به این دست شرکت ها با پرسنل فراوانی روبرو شود این در حالی است که هر کدام از میزها کار جداگانه ای را انجام می‌دهد و هیچ رابطه ای میان حاضران در یک سالن شرکت نیست.

موقعیت این شرکت ها البته در میزان اجاره تاثیر به سزایی دارد . اجاره یک میز در شرکتی در الهیه و تجریش در برخی موارد به اندازه ۲۰ میلیون تومان پیش پرداخت و یک میلیون تومان اجاره آب می خورد . البته قیمت هایی کمتر برای مرکز شهر نیز آگهی شده است

در مرکز شهر تهران اجاره یک میز مستلزم پرداخت ۴ میلیون تومان پول پیش و ۶۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه است.

مظنه اجاره یک واحد اداری

خیابان عباس آباد و این محدوده را می توان یکی از مراکز ساختمان های اداری به شمار آورد.

بررسی قیمت ها در سایت ها و دنیای مجازی حاکی از رهن و اجاره های بالا برای این گونه املاک دارد به طوریکه یک ملک ۲۵۰متری اداری با ۲۵۰متر زیر بنا و دارای ۳پارکینگ واقع در محله اندیشه خیابان شهید بهشتی با مبلغ ۱۰۰میلیون پیش پرداخت و ماهانه ۱۶میلیون تومان اجاره داده می شود.

همچنین یک واحد اداری ۲۴۰متری در این خیابان با دو پارکینگ و آسانسور با مبلغ ۶۰۰میلیون تومان برای رهن گذاشته شده است.

یک واحد ۵۵متری با پارکینگ و آسانسور نیز با پیش پرداخت ۳۰میلیون تومان و ماهانه ۳میلیون تومان اجاره داده می شود. ۱۰۰متر دفتر کار دارای سند اداری و با ۳اتاق کار و پارکینگ در عباس آباد نیز ۲۵۰میلیون تومان برای رهن گذاشته شده است.

الهیه و اجاره های میلیونی املاک اداری

در محمودیه نیز یک ملک ۴۵۰متری در ۳ طبقه با ۲۰۰میلیون رهن و ماهانه ۳۵میلیون تومان اجاره داده می شود.

در الهیه نیز یک آپارتمان اداری ۱۲۰متری با ۱۰۰میلیون رهن و ماهانه ۲۰میلیون تومان، واحد ۱۰۰متری با ۱۰۰میلیون رهن و ماهانه ۱۵میلیون تومان اجاره، ۱۲۰متر دفتر کار با ۱۰۰میلیون تومان رهن و ۲۰میلیون تومان اجاره ماهانه، ۵۵متر دفتر کار با ۱۰۰میلیون تومان رهن و ماهانه ۴میلیون تومان، ۹۰ متر واحد اداری با ۱۰۰میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۸ میلیون تومان اجاره ، ۸۰متر اداری با ۱۰۰میلیون رهن و ماهانه ۱۲میلیون تومان برای اجاره آگهی شده اند.

در تجریش نیز ۱۲۰متر ملک اداری مناسب برای آژانس املاک و هواپیمایی و آزمایشگاه و … با ۵۰۰میلیون تومان رهن و ماهانه ۱۰میلیون تومان برای رهن و اجاره آگهی شده است.

در همین منطقه نیز یک ملک ۸۰ متری با ۵۰میلیون تومان رهن و ماهانه ۴میلیون تومان اجاره داده می شود.

در سعادت آباد نیز ۵۰۰متر مستغلات با سند اداری ۳۰۰میلیون رهن و ماهانه ۵۰میلیون تومان برای اجاره آگهی شده است.

در سایر نقاط شهر نیز می توان قیمت های مختلفی مشاهده کرد به طوری که در طرشت یک واحد ۷۰متری با یک اتاق کار ۱۱۰ میلیون تومان برای رهن گذاشته شده است.

در شرق تهران و محدوده خیابان جانبازان(گلبرگ) نرسیده به اتوبان باقری یک واحد ۸۰متری با ۲۰۰میلیون رهن و ماهانه یک میلیون تومان اجاره داده می شود.

در محدوده صادقیه نیز یک آپارتمان ۴۵متری با سند اداری ۳۰میلیون رهن و ماهانه ۳میلیون تومان برای اجاره گذاشته شده است. در سعادت آباد هم یک واحد اداری ۵۵متری با پارکینگ،‌ آسانسور، انباری و دارای یک اتاق کار ۲۰۰میلیون تومان رهن داده می شود. در محدوده کاشانی نیز یک واحد ۹۰متری زیر همکف با ۷۰میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون تومان اجاره داده می شود. در سعدی جنوبی، باغ سپهسالار نیز یک واحد ۳۲متری با ۱۵میلیون تومان رهن و ماهانه یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان برای اجاره آگهی شده است.

واحدهای اداری به اصطلاح ارزان

البته واحدهای اداری ارزان هم می توان در پایتخت یافت به طوری که در محدوده خیابان آزادی جنب وزارت کار یک اتاق ۲۰متری با ۵میلیون تومان رهن و ماهانه ۹۵۰هزار تومان اجاره داده می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:21 فروردین 1398 ، کدخبر:1248327 www.khabaronline.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین