پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
یک فعال سیاسی زن گفت: امیدوارم مجلس برای زندانیان سیاسی، زندان زن و خانواده‌های آنان در ماه رمضان کاری انجام دهد.

شعار سال: فخرالسادات محتشمی پور در نشست چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان ایران در مجلس دهم در دفتر جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: در ماه رمضان عمدتاً به آسیب‌های اجتماعی توجه می‌شود. از این رو باید به زنان سیاسی زندانی و امنیتی و خانواده‌های آنان باید رسیدگی و توجه شود.

همسر معاون سیاسی وزیر کشور دولت اصلاحات با تأکید بر اینکه جامعه زنان در دو حوزه ی سیاسی و اقتصادی با ضعف شدیدی رو به رو هستند گفت: باید زنان را در این دو حوزه تقویت کنیم. احزاب زنانه در جامعه‌ی ایران کم است اما همین مقدار کم نیز نشان داده‌اند که می‌توانند کارآمد باشند. احزاب زنانه وجود دارند تا مردان، زنان را فراموش نکنند و بدانند باید به این بخش از جامعه که تأثیرگذاری زیادی حتی در حوزه مردانه دارند توجه کنند.

وی در پیشنهادی خواستار حل مسائل و چالش‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه‌ی زنان از طریق تشکلهای مردم‌نهاد و انتقال تجربیات و نظرات کارشناسی به مجلس و نمایندگان زن مجلس دهم شد.

محتشمی پور خواستار همفکری و مشاوره‌ی تشکل‌های مردم‌نهاد با نمایندگان زن مجلس برای تهیه طرح‌هایی شد که به حل مشکلات زنانه و مشکلات اجتماعی اقتصادی آنان منجر شود.

وی متذکر شد: وظیفه‌ی ما شهروندان فقط تا پای صندوق و یا ریختن آرا به صندوق نبود. بلکه اتفاقاً تازه مسئولیت‌هایمان شروع شده است. ما شهروندان باید پا به پای نمایندگان نواندیش مجلس حرکت کنیم. اگر نمایندگان مجلس از عقبه‌ی قوی مردمی برخوردار نباشند نباید توقع داشته باشیم که کاری از پیش ببرند.

این فعال سیاسی جامعه‌ی زنان هشدار داد: باید حواسمان به نیازهای جامعه زنان باشند. مجلس دهم هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی از سایر مجالس ایران مجزاست و نقش زنان در این مجلس پررنگ‌تر از 9 دوره مجالس گذشته ایران است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 30 خرداد 1395، کد مطلب: 95033018171:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین