پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۳۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
استاندار البرز گفت: نرخ بیکاری البرز در پاییز سال 97 حدود 15.8 درصد بود که این مقدار در زمستان 97 با حدود 2 دهم درصد کاهش به 15.6 درصد رسید.وی با بیان اینکه هم‌اکنون اشتغال در البرز تغییر جهت محسوسی داشته و به سوی خدمات سوق پیدا کرده است، عنوان کرد: امسال نیز باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که علاوه بر ثبات اشتغال موجود، افزایش نیز در این رابطه داشته باشیم.
شعار سال : استاندار البرز گفت: نرخ بیکاری البرز در پاییز سال 97 حدود 15.8 درصد بود که این مقدار در زمستان 97 با حدود 2 دهم درصد کاهش به 15.6 درصد رسید.

عزیزالله شهبازی صبح امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان که در محل اداره کل اقتصاد دارایی البرز برگزار شد، با بیان اینکه نرخ بیکاری در البرز در حال طی کردن روند کاهشی است، اظهار داشت: نرخ بیکاری البرز در پاییز سال 97 حدود 15.8 درصد بود که این مقدار در زمستان 97 با حدود دو دهم درصد کاهش به 15.6 درصد رسید.

استاندار البرز بیان کرد: واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی البرز علاوه بر عدم تعدیل نیرو، افزایش مدار تولید نیز داشته‌اند و بر اساس گزارش های ارائه شده، ظرفیت اشتغال واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی مستقر در استان نه تنها کاهش نداشته بلکه این آمار با ایجاد مدار جدید تولید نیز افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون اشتغال در البرز تغییر جهت محسوسی داشته و به سوی خدمات سوق پیدا کرده است، عنوان کرد: امسال نیز باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که علاوه بر ثبات اشتغال موجود، افزایش نیز در این رابطه داشته باشیم.

شهبازی گفت: در شرایط کنونی دشمنان نظام، اختلال در روند تولید را دنبال می کنند چراکه پیامد تحقق این امر مسائل و معضلات اجتماعی و کاهش رفاه زندگی مردم است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: البرز به لحاظ ظرفیت های موجود و مدیران فعال در حوزه اقتصادی، ظرفیت ایجاد 50 هزار نفر اشتغال را دارد که به مقدار متوسط کشور برسیم.

رونق تولید در البرز عامل افزایش روز افزون مهاجران به این استان است

شهبازی عنوان کرد: استان البرز به دلیل رونق تولید و واحدهای تولیدی و صنعتی، پذیرای مهاجران بسیاری از سراسر کشور است، از این رو تقاضای اشتغال نیز به تبع این امر افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: براساس سرشماری سال 95 بیشترین مهاجرت ها به البرز در ابتدا از تهران و در پی از آن از آذربایجان شرقی و استان‌های جنوبی بوده است.

استاندار البرز با اشاره به بیانات و منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب در خصوص ایجاد بسترهای اشتغال پایدار، افزود: ایجاد بسترهای اشتغال بر اساس سیاست‌های نظام و برنامه های دولت، مورد تأکید است؛ از این رو باید در این راستا برنامه‌محور و منسجم اقدام شود.

وی به حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در البرز اشاره کرد و گفت: طبق آمارهای اعلام شده از سوی معاون رئیس جمهور، در البرز با احتساب نیروهای آموزش و پرورش به تحقق وعده دولت مبنی بر انتصاب 30 درصدی بانوان در پست های مدیریتی نزدیک هستیم.

68 درصد کارکنان ادارات و مجموعه های دولتی را جوانان تشکیل می دهند

استاندار البرز گفت: 68 درصد از کارکنان ادارات و مجموعه های دولتی در البرز را جوانان تشکیل می دهند در صورتی که این مقدار در متوسط کشوری به 51 درصد می رسد.

وی خاطرنشان کرد: 46 درصد از کارکنان دولت در البرز را بانوان تشکیل می دهند که این امر در متوسط کشوری 42 درصد است.

شهبازی گفت: 46 درصد از پست های مدیریتی البرز مأموریتی و 54 درصد در حوزه پشتیبانی است که باید این روند مدیریت و اصلاح شود.

استاندار البرز افزود: طبق قول مساعدت رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور مقرر شد مجوزهایی برای به کارگیری نیروهای متخصص در البرز مشروط به اصلاح ساختار نظام اداری، اعطا شود.

وی با بیان اینکه در این شورا باید رؤسای دانشگاه های استان و مراکز تحقیقاتی ملی مستقر در البرز حضور داشته باشند، ادامه داد: باید از ظرفیت های فکری موجود در استان در راستای ایجاد بسترهای اشتغال بهره برداری کرد.

لزوم بهره برداری از ظرفیت های البرز در بخش گردشگری و صنایع دستی

شهبازی گفت: البرز در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های فراوانی دارد که باید طبق برنامه ریزی دقیق در جهت ایجاد اشتغال از این فرصت ها بهره برد.

وی عنوان کرد: مرکز تربیت مربی البرز نیز ظرفیت های فراوانی دارد که با گسترش فعالیت ها و مهارت آموزی بیشتر می توان از توان افزایی افراد برای دستیابی به اشتغال استفاده کرد.

استاندار البرز مطرح کرد: روند ایجاد اشتغال برای رسیدن به متوسط نرخ بیکاری در کشور به صورت فصلی رصد می شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:8 اردیبهشت1398،کدخبر:13980208000623،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
واقعا رو به کاهش است یا الکی میگید که مردم یکم ببینن اوضاع خوبه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین