پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: تا پایان سال در بخش خدمات باید هزار شغل در بخش تعاون ایجاد شود.

شعارسال: اسماعیل خلیلی در مراسم تجلیل از تعاونگران برتر استان اظهارکرد: تجلیلی از تعاونی‌های برتر مشوقی برای دیگر تعاونی ها است تا کیفیت و کمیت فعالیت‌های خود را بالا ببرند.

وی ادامه داد: تعاون در اسلام و قانون اساسی جایگاه خاصی دارد و بدون شک توصیه‌های شهید بهشتی در گنجاندن تعاون در قانون اساسی بی‌تاثیر نبوده است.

خلیلی افزود: بخش تعاون می بایست نقش 25 درصدی در اقتصاد کشور داشته باشد ولی تاکنون به دلیل برخی مشکلات این امر محقق نشده است.

وی توضیح داد: بدون شک فعالیت‌هایی‌که در راستای خصوصی سازی و واگذاری برخی از بخش‌های اقتصاد دولتی به این بخش خصوصی صورت‌گرفته تا حدودی مانع از این شده تا تعاون به سهم خود در اقتصاد به خوبی دست یابد.

این مسئول با اشاره به مهمترین‌ کار بخش تعاون در کشور گفت: بدون شک مهمترین خروجی بخش تعاون در کشور مسکن مهر بوده است.

خلیلی ابرازکرد: هرچند بسیاری پروژه‌های مسکن مهر در استان مکان‌یابی مناسبی نداشته و از ضعف زیرساختی رنج می‌برند ولی نباید از حق‌گذشت که بخش تعاون با اجرای این پروژه‌کار بزرگی انجام داده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز در ادامه به سیاست وزارت متبوع خود اشاره‌کرد و توضیح داد: وزارت‌کار،تعاون و رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه تمرکز زیادی بر تولید و اشتغال دارد.

وی اظهارکرد: بیش از سه سال است مقام معظم رهبری درتعیین عنوان سال به بحث اشتغال و تولید اشاره می‌کنند و این نشان می‌دهد این موضوعات درکشور اهمیت زیادی دارند.

این مسئول توضیح داد:‌ ما باید به سمت تولید همراه اشتغال پیش برویم چون هر تولیدی به معنای ایجاد اشتغال نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضرکشور با پدیده رشد اقتصادی بدون اشتغال مواجه است چون بسیاری ازکارخانه‌ها و مراکز تولیدی از ماشین‌آلات به جای انسان در خط تولید خود استفاده می‌کنند.

وی ابرازکرد:‌همین امر باعث می‌شود بسیاری از نیروهای‌کار از بخش تولید به سمت خدمات بروند.

خلیلی افزود: بدون شک برای این‌که بتوانیم‌کارگران را درکارخانه‌ها و بخش تولید نگه داریم، باید فکری به حال اصلاح قوانین این حوزه‌کنیم.

وی اضافه‌کرد: درحال حاضر 55 درصد اشتغال‌کشور در بخش خدمات است بنابراین باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای فعالان این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به وظایف وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی برای ایجاد اشتغال‌گفت:‌ این وزارتخانه صرفا در بخش تعاون موظف به ایجاد شغل شده و بر همین مبنا امسال باید در البرز هزار شغل ایجاد شودکه تا کنون تنها 380 شغل ایجاد شده است.

خلیلی در پایان گفت: علاوه براین باید تاپایان برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری درکشور از 5/12 به 5/8 کاهش یابدکه سهم البرز در این زمینه ایجاد سالانه 33 هزار شغل خالص است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 15شهریور1396، کدخبر: 966-9890-5: www.alborz.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین