پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
خبرگزاری فرانسه از رای انگلیسی ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا به عنوان شوکی جهانی و نادیده گرفتن هشدارها درباره فاجعه و انزوای اقتصادی به منظور وارد آوردن ضربه ای رعد آسا به این اتحادیه 60 ساله و سقوط بازارهای جهانی یاد کرد.

شعار سال: به گزارش خبرگزاری فرانسه، با خروج از انگلیس به عنوان اولین کشور از اتحادیه اروپا، سرمایه گذاران، بازار نفت و سهام به تقلا و تلاش افتاده اند. علاوه بر این، با توجه به عدم تمایل اسکاتلند به پیروی از انگیس در زمینه خروج از اتحادیه اروپا، این رای تکان دهنده وحدت انگلیس را به مخاطره می اندازد.

این خبرگزاری با اشاره به رای 52 درصد انگلیسی ها به خروج از اتحادیه اروپا، به نقل از 'نایجل فاراژ' رهبر حزب استقلال انگلیس و از مخالفان عضویت این کشور در اتحادیه اروپا نوشت: بیایید 23 ژوئن(روز رای گیری) را به روز استقلال مان تبدیل کنیم.
فرانس پرس در ادامه از سقوط 10 درصدی استرلینگ و 8 درصدی بازار سهام اروپا پس از رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا نوشت و افزود، 'دیوید پاپیر' رئیس فروش دفتر مبادلات خارجی شرکت 'ایی تی ایکس' لندن پس از اعلام نتایج برگزیت گفت: اینجا دیوانه خانه است و در آن حمام خون راه افتاده است.
ظاهرا انگلیسی ها پیش بینی های هولناکی را نادیده گرفتند که حاکی از آن بود که خروج از این اتحادیه باعث ایجاد خلاء در بودجه و به تبع آن کاهش هزینه و افزایش مالیات برای آنهایی می شود که امکان دسترسی تجاری را به این اتحادیه از دست دادند.
بلافاصله پس از اعلام نتایج در انگلیس، 'گریت ویلدرز' نماینده راستگرای هلند و 'ماری لو پن' رهبر جبهه ملی فرانسه خواستار به همه پرسی گذاشتن عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا شدند.
نتیجه این رای به این معناست که انگلیس به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ جهان اکنون باید در عرصه اقتصادی جهانی تنها حرکت کند، مذاکرات طولانی برای خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند و قراردادهای جدیدی را با همه کشورهایی امضا کند که تا کنون به خاطر عضویت در این اتحادیه با آنها داد و ستد داشت.
'فرانک والتر اشتاین مایر' وزیر خارجه آلمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت، این یک روز ناراحت کننده برای اروپا و انگلیس است.
صندوق بین المللی پول هشدار داد، بدترین حالت ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، غرق شدن اقتصاد انگلیس در رکود در سال آینده، کاهش 5.6 درصدی تولید اقتصادی آن در مقایسه با پیش بینی انجام شده تا پایان سال 2019 و رسیدن نرخ بیکاری در این کشور به بالای 6 درصد است.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 4 تیر 1395، کد مطلب: 82124608 (5405066):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین